globalicum

Az emberi fej kecses, törékeny kis csacskaság. Hát még a gondolat!

Friss topikok

Kedvcsináló. A Főni nem szereti, de nem baj.

2010.05.23. 06:00 _nyuszi_

Amikor az öcsén beteg lett, vagy a Menyus bácsi?, akkor Papi többször is járt Pesten, 14.30-kor indult a busz, 16.10-re ért föl az Engels térre, 18.55-kor indult vissza és fél kilencre már megint azon a helyen tartózkodott, ahol lehetett neki. Sose bukott le. Egyszer nevetve mesélte a nagypapának, hogy elfelejtett a buszon jegyet venni, de nem is kérték.
- Jegy nélkül utaztál?
- Hogyne, hogyne - büszkélkedett apám. És fürdőkádban fürdött! És fagylaltot is evett. – És szereztem öt mázsa legvacakabb lignitet! És vasúti talpfákat begyújtáshoz! Attól tartok, hogy a talpfák azonosak a Menyus által ugyanitt 1944-ben beépítettekkel. – Nyújtózott egyet. – Mindig szerettem azt csinálni, ami jól esett, vagy ha nem lehetett, szerettem, ha jól esik, amit csinálok. – Vigyorgott.
- Jegy nélkül utaztál?
Papi csak most vette tudomásul nagypapa szigorú arckifejezését, bólintott, igen, jegy nélkül, úgy adódott. Akkor a nagyapám is bólintott.
- Akkor pedig most úgy adódik fiam, hogy kimész a buszállomásra, és veszel egy jegyet, majd összetéped.
- És?
- Ennyi.
- És hozzam el a jegyet?
- Minek hoznád?
- Megmutatni.
- Minek?
Kiment, vett, összetépte; visszaállt a rend.
Erről a rendről még: Nagypapa csokoládét evett. Ült a karosszékében, és titokban majszolt. Kértem, adjon egy kicsikét.
- Kérek.
- Egy Esterházy nem kér.
- Akkor nem kérek.
Láss csodát, erre se adott!
 

11 komment

Címkék: kult kultúra művészet világökörség

A bejegyzés trackback címe:

https://globalicum.blog.hu/api/trackback/id/tr412024131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2010.05.23. 08:08:50

eddig nálam ez a favorit a posztok között

kivéve persze az enyéimet:-)

Rosszindulatú Vászka 2010.05.23. 08:46:55

Nem hát, de nem baj, így kis adagogben elviselhető :)

Amúgy muris egy írás, azt el köll ismernem.

_nyuszi_ 2010.05.23. 09:03:19

jó reggelt!
örülök, ha tetszik! egy pár könnyen emészthető részt bejelöltem, majd csepegtetek... :)

elaludtam, basszus, megyek is székelykáposztát gyártani, mert sose lesz ebéd

tegnapelőtt beszart a villany a fenti fürdőszobában, úgyhogy gyertyafényes kakilás van, tegnap meg a mosógép adta fel. kézzel mosok, mint nagyanyáink, de szerencsére megvan a betti néni ezeréves minor snelldrogerje, szuper állapotban. de régen centrifugáztam külön a ruhákat... :)

Rosszindulatú Vászka 2010.05.23. 09:35:07

@márnyuszi.: mink meg szarrá áztunk tennap és még jégeső is volt. Ma újra megpróbájjuk :)

Meg nemünk búcúba is kicsit pezsegni. Frankó falusi cigánxbúcsú, láncos körhinta meg minden. Fles.

Amúgy az Eszterházy úrat emberként jiobban nem cejizem, mint íróként :)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.05.23. 13:49:54

hö:) hol van már ez a mentalitás:(

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2010.05.23. 14:08:43

@Lewyke:
én ojan vagyok mint a nagypapi

a fijam fogja megirni ha már nem leszek...

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.05.23. 14:16:54

@bobolysz@: nem adsz neki a csokiból?:))))

nállunk már esélytelen, hogy egyek bármi finomat is:) szétosszák egymás között, a végén megkérdezik : kérsz anyuci?:)))

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2010.05.23. 14:20:49

@Lewyke:
a múltkor elkültem a buszpájaudvarra hogy nézze meg ott vagyok-e?
visszajött és monta hogy nem vagyok ott.
kapott csokit mer ügyes volt:-)
süti beállítások módosítása