globalicum

Az emberi fej kecses, törékeny kis csacskaság. Hát még a gondolat!

Friss topikok

Hungarocka: a Piramis árnyéka

2012.02.28. 12:00 spájdernecc

 

 A fenti zenét meghallgatva képet kaphatunk arról milyen is lehetett volna a Piramis.

Som bátyó, miután a Taurusnál lapátra tették kicsit elvonult erőt gyűjteni. / magyarul vendéglátózott magas színvonalon, sok pénzért nyugaton / 74-re érezte úgy, hogy elérkezett a visszatérés ideje, megfűzte Závodi Janót, meg Köves Pinyót,  hogy pöngessenek kicsinyég. Eredetileg instrumentális zenét szerettek volna, ne feledjük, voltak működő minták pl SBB, Yes, ha akarom ELP. Aztán belépett Gallai Peti, aki a billentyűsök mellett énekelni is tudott.

 

 

 Aztán némi spekulálás és vacillálás után elcsábították a "kölyök" Generálból Révész Sanyikát és összeállt a klasszikus Piramis.

Kevésbé ismert, hogy Vikidál is a lehetséges jelöltek között volt, de az már végképp egy másik történet.

 

 

 

 

 

10 komment

Címkék: abszurd adok

A bejegyzés trackback címe:

https://globalicum.blog.hu/api/trackback/id/tr294219048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_nyuszi_ 2012.02.28. 13:00:15

jajj, ezt majd este kielemzem.
jajj Piramis, jajj Vikidál Gyula!

_nyuszi_ 2012.02.28. 13:05:09

@spájdernecc:
tudom, nyakig voltam benne...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.28. 13:08:33

farmer-fehéring-fekete mellény,és PIRAMIS!!!!!!
És "kölyök" szerelem.

odium 2012.02.28. 13:22:43

szerintem az instrumentális verzija nem működött volna

spájdernecc 2012.02.28. 13:47:21

@odium:
itthon biztosan nem. ezért aztán először a lengyeleknél futtatták meg, még Révész nélkül a dolgot, mint a Mud előzenekara.
a polákok mindig nyitottabbak voltak a hangszeres muzsikára, itthon viszont elengedhetetlen a "frontember"
Lásd később az Eastet.

Rosszindulatú Vászka 2012.02.28. 17:19:56

Lett volna erre is igény, ha nem lett volna felülről kézivezérelt a közizlés.

Így a kis klubkoncertek kivételével nem volt meg a kétoldalú kommunikáció a zenekarok, meg a közönség között, se valós visszajelzés a zene emészthetőségéről.

Ez szült egyfelől mára vállalhatatlan, rengeteg sok silány popzenét - lsd az államilag erőltetett neoton meg zizilabor, amik minden téren alulmúlják a mulatós szintipop legesleges legalját, másrészt a fröcsögős dacbandákatl, lsd. CpG meg hasonlók.

Az is külön hungarikum, hogy a sajátos popipari struktúra, meg a sok "sztárzenekar" működési metódusa okán egész eccerűen a 80-as évekre kihaltak vagy eltüntek a ruti nos, profi zenészek. Évi egy-két szuperkoncerttel nem lehet színpadi rutint szrezni, nem is tudott senki. Ezért is nevezték annak idején ezeket konzverzenének, nem csak azért, mert többnyire csak hagfelvételről szólalt meg a legtöbb fogyasztó számára, és ezért is voltak népszerűbbek a kazettá terjesztett garázs- meg presszóbandák ezzel is megosztva a fiatalságot, azaz pont az ellenkezőjét kiváltva, mint a TTT mozgalom széándéka volt vala..

Sztem.

Rosszindulatú Vászka 2012.02.28. 17:20:51

@spájdernecc: vagy Cseszkóba. Azért a Collégium Musicum vagy a Ferrmáta ma is fogyasztható és szerethető cuccok.

spájdernecc 2012.02.29. 05:19:24

@Rosszindulatú Vászka:
74-75 körül azért még nem ennyire kristályos a helyzet.
Jön ugye az Apostol, akik profik a szó legeslegszorosabb értelmében, olyan fúziós zenét jatszanak, hogy a húsz ujjadat megnyalod. De eladni csak a Homokváras nótával tudják magukat.
Voltam falusi koncerten, pont mint a blúzbraders kantrikocsmás jelenete csirkeháló nélkül.
Zenekar fel, örszwindendfájer...
aztán az eladóa a szívam alatt helyreállt a rend

Rosszindulatú Vászka 2012.02.29. 06:40:51

@spájdernecc: megincsak azt mondonm - persze, így utólag a Világháborút is sokal könnyebb megnyerni - hogy ez is nagyrészt a menedzsment hibája, azazhogy leginkább, hogy nem volt nekik.

Meghogy leginkább nem a közönség döntött, hanem kapott készterméket, amit nyilván megvett, mert nem volt más, de attól, hogy jó volt, vagy szerették, még nem bizos, hogy volt belőle elég ésatöbbi. Nomeg itt minden új elem a páján rögtön sztár lett (lsd. a mostani popbiznic szubkultúrát), igazából most sincs fóruma a zenének, nincs hol újakat megismerned. Csak a net.

A fúziós rock nehéz ügy, az újkorában és szülőhazájában se volt sétagalopp, sokkal szűkebb a közönsége, mint a pop- vagy rockzenének. És igazából leginkább a jazz-közöség egy része fogékony rá, meg a rokkosok jazz-fogyasztó része asszem.

Ezt megfejelve azzal, hogy az akkori modelll szerint megélni belőle csak azt tudott, aki bejutott a hanglemezgyárba, tévébe, rádióba, ellenben haknilehetőség maksz a említett, többnyire nem méltányos művház szubkultúra, hát bukó a cucc.

Meg állóvíz volt. Semmi mozgás, semmi fejlődés vagy változás évekig, akinek mégis sikerült, az magára maradt. Kis foci volt ez, sok mi lett vona ha bandával. Oroszországban mostanság kb. 25.000 renceresen fellépő amatőr banda van, málunk ez a lenyűgöző szám még a lakosságra visszaarámnyosított értéktől is naccságrendekel elmarad. Ennek legjobb mércéje, hogy szinte az összes hangszerbolt eltünt a városokból.
süti beállítások módosítása