globalicum

Az emberi fej kecses, törékeny kis csacskaság. Hát még a gondolat!

Friss topikok

A RASGASSZ IGAZ TÖRTÉNETE - I.

2009.08.11. 21:58 Rosszindulatú Vászka

Mottó: Hass, alkoss, ragassz!

 

Miközben Kovács János feltaláló a becsekkolásra állt sorban a repülőtéren, azt gondolta: mennyen a picsába az a sok kishitű, kötekedő savanyú barom. Nem készültek még fel a világváltásra, az össznépi lépésváltásra. Ragaggyanak a középkorban. Lúzerek. Ezek nem érdemelnek meg engem, viszem oda a RASGASSZT-t, ahol megbecsülik, ahol örülnek neki...

Nem sejtette akkor még, hogy mégis nyomott hagyott az éterben műhelye környékén...

 

Részlet a Lipóti Hírmondó V. évf. 7. számából. Riport, a BMX-akrobata fesztivál nyertesével, Cingár Czinege Lászlóval (13 éves).

"- Kedves Laci! Milyen érzés elsőre megnyerni a kerületi bajnokságot?

- A nevem Cingár, mindeki így ismer.

- Bocsánatot kérek, nem vagyok még képben a helyi szaknyelvben.

- Természetesen örülök, de nem csodálkozok. Erősen felkészültem és nyertem.

- Azt hallottam, hogy mikor a kerékpárod váza eltört, úgy tűnt, nem tudsz indulni a Versenyen.

- No igen. Szar ügy volt. Cígoltam vissza a házba anyámhoz a törött bicajt és eléggé elkeseredtem. Megálltam útközben a Bolondkovács műhelyénél, spanom az öreg, jó arc, sokat segített a bicaj karbantartásában. És megdumcsiztuk. Valamit hadovált a ragasztójáról, meg valami molekuláris szálirány meg mittomén és áttekerte a vázat valami ezüstös ragasztaszószalaggal, klafán csillogott és megin magyarázott vagy egy félórát, szeret magyarázni, hogy kötés meg rugalmasság meg mittomén. Ráhagytam, mer birom a csókát. Amúgy meg a matricák télleg csillogtak, frankón jenkin. Fajinul néz ki. Asztán meg is feledkeztem róla, mentem reggel tekerni egyet, ahogy szoktam és hú bazmeg. Mondom ilyen nincs. Merevebb is lett a váz meg sokkal rugalmasabb. Tök fles, mint a filmekben. a doktor flubberes. Kisebb erőlködésre sokkal kezesebb lett a sárkányom. Hát így már könnyű volt nyerni."

 

Részlet az NBH vizsgálati jegyzőkönyvéből.

"Az éjszaka állományba vett 2009/7/4689 r. sz. megvizsgált munkadarab semmiben sem különbözik a hasonló kerékpárvázaktól. A rajta lévő, röntgenes átvilágítás eredménye szerinti anyagi sérülések tipikusak ebben a szegmensben. A külborításon található ragtapasz ismeretlen, csillogó hatású rétege, eddig nem behatárolt gyártótól származik, feltehetőleg nem számottevő a jelenléte a váz szilárdságát illetően. Az a hülye Bakos meg húzzon a halál faszára az ilyen vicceivel legközelebb.

Derelye szds. főmérnök"

 

Közben a Bolondkovács már gépen ült, 10.000 méter magasan és a felcsempészett gömbszörpnek köszönhetően rátört a világbéke. Ekkor még senki sem gondolta, mekkora galibák szakadtak a világra. Ha pár ével azelött a Maris türelmesen végighallgatja az ódát a fémek szálirányáról, tán másképp alakul ennek a sárral és fekáliával tapasztott golóbisnak a történelme...

 

6 komment

Címkék: blogregény

A bejegyzés trackback címe:

https://globalicum.blog.hu/api/trackback/id/tr831303766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása