globalicum

Az emberi fej kecses, törékeny kis csacskaság. Hát még a gondolat!

Friss topikok

B-413 csudagép

2009.08.13. 21:27 Rosszindulatú Vászka

The submarine B-413 is a unique museum vessel! The only submarine in the country and one of a few in the world which belongs to a preatomic period of submersible fleet. Moreover, it is preserved in original. Strong and light hulls, superstructures, all the main and auxiliary mechanisms, equipment and armament are the same as they used to be when the submarine belonged to the Navy. The exposition “The history of the Russian Undersea Fleet” is located here.
 
The submarine B-413 was built at the Novo-Admiralteisky shipyard in Leningrad. It was launched in September, 1968. From 1969 till 1999 it belonged to the Northern and the Baltic Fleet. In June, 2000, it was moored at the museum quay.

 
Сharacteristics

Sizes:
Length - 91,3 m
Beam - 8,5 m
Height from the base plane - 11, 9 m
Draught - 5 m
Autonomous navigation - 90 days
Distance of surface navigation under motor of economic speed - 240 miles
crew - 80 persons: officers - 13, midshipmen - 11, petty officers - 16, sailors - 40

Displacement:
Surface position - 1945 t
Submergence position - 2472 t
Buoyancy reserve - 26, 8 %

Dip:
Maximum - 400 m
Working - 240 m
Periscopical - 9 m

Maximum speed:
Surface position -17 knots
Submergence position - 17 knots

Armament:
Six 533 mm bow torpedo tubes
Four 533 mm stern torpedo tubes
Armament: torpedo version - 22 torpedoes
Mine type - 22 mines and 12 torpedoes
Firing depth- up to 100 m

17 komment

Címkék: csudagép

A bejegyzés trackback címe:

https://globalicum.blog.hu/api/trackback/id/tr691307936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jonnglenn 2009.08.14. 08:23:56

imádom
imádom
imádom

EDIIG a legjobb posztod Koma
A kisregény a második

jonnglenn 2009.08.14. 08:25:55

a bellonán ott van a zösszes , persze ijen fényképek nélkül

jonnglenn 2009.08.14. 08:27:39

persze, ott kicsit más aspektusból közelítve

Rosszindulatú Vászka 2009.08.14. 09:33:05

Kösz :)

Szép lassan tisztul a kép a fejembe ezügyben is.
Több hejről szedtem az anyagot, lesz még ijen.

És a berepülőpilótáknál jobban csak a matrózokat csodálom. Eccerűen döbbentes, hogy menynire barkács bunkónak néz ki ez a hajó, pedig egy műszaki csuda.

spájdernecc 2009.08.14. 10:44:30

a tengeralattjárók a kettes számú kedvenceim
az a sok szép tolózár :)

jonnglenn 2009.08.14. 10:48:22

nemcsakhogy műszaki csuda hanem konkrét hidegháborus fegyver.
és nagyon sokan lefikázzék a zoroszokat de aki úszott,repült,merült,gurult,gördült,lőtt,mért, stb.
szovjet/orosz haditechnikával az azért egy kicsit megmosojogja amikor a fikázók búgnak.
igenigen voltak problémák bőven de általánosságban elmondható róluk hogy igénytelen, kapcarongyként használható eszközök, vagyis valódi háborura fejlesztett fegyverek

jonnglenn 2009.08.14. 10:50:18

bizonybizony nem a zámerikaji villanymotorosmekhajtás
izombúl nyomta csilovnyik a sztárpom utasítására

Rosszindulatú Vászka 2009.08.14. 11:17:18

Problémák minden bonyolult géppel mindenhol voltak, vannak, lesznek.

És az igazi csuda az, amikor önerőből, szarból várat építünk, nem mikor a katalógusból kiválasztyuk a komponenseket.

A csúfolkodókra meg nem hallgatunk :)

jonnglenn 2009.08.14. 11:37:02

igen szoktam ,

a multkori Májszterposzthoz fűsztem hozzá pár szót.

jonnglenn 2009.08.14. 11:48:17

meg bele olvastam most is picit, és rögtön belekattam egy érdekességbe.

"Az emberiség nagy része regényírónak született !"

jonnglenn 2009.08.14. 12:08:07

én inkább csak olvasom , mert ingoványos terület az nagyon.

Rosszindulatú Vászka 2009.08.14. 12:12:44

@jonnglenn: már akinek, én, mint HET csak gyűjtött anyaggal izzítok kiélve a szkriptomániámat, és persze szigorúan "elévült" hirigeket küldök :)))

Anand 2009.08.14. 23:07:20

Aztamindenit....szóval nem lennék tengeralattjáró-sofőr. Például. De vagy két napot elkóborolnék benne szívesen, csak úgy érdeklődésképpen :))

Rosszindulatú Vászka 2009.08.15. 07:52:41

@Anand/ Véramatőr: az benne a fantasztikus, hogy a sofőr nem úgy sofőr, mint a zautós, hanem pedig tejjesen vakon vezeti ezt a hatalamgos vasat, csak a többiekre hagyatkozva. Nemám ő fékez meg ijenek, ez totális vak bizalmon alapuló csapatmunka. ÉS működik.

csőr dzsinn ész 2009.08.16. 15:54:01

Ejjj..be szíp kípek!

Én mint valamikorivalahai kazánfűtő, csak csodálva tudom nézni eme szép szelepeket!
süti beállítások módosítása