Az óvatos konzumbunkó
A távolkeletről idefele áramoló stuffoknak egy fajtája a nem hamisított, hanem a felületes szemlélő számára megtévesztően, az eredetire hasonlító nevű és logójú termék. Vagy még az lehet, hogy ezen cuccok fogyasztóit nem is érdekli a brend, csak csupán hasznos cuccot akarnak soppolni, de hamár homár, ha világmárkájúra hasonlít a dolog, hát még csak jobb.
Nem újkeletű a jelenség, nem is tudom, hogy szélhámosság-e, mindenesetre fles. Van benne valami a határozottan a komenizmus éveit átszövő életérzésből, az a majdnem ojan, mint az igazi, csak... fílingből. Feltehetőleg, a világ tárgyiasult értékek szempontyából szerencsésebb felén ez szélhámosságnak minősül és a fogyasztó megtévesztésének, noha akit ijesmivel át lehet verni, az nyilván meg is érdemli. Többnyire. A többiek meg kapnak néhány percnyit a nyugati világ konzumbunkóinak hamis lukszusérzetéből és boldogságából. Vagy szarnak rá és nem is érdekli őket a brend, csak az olcsó terméket láttyák, ezt nem lehet tudni. Képi illusztrációk alant.