globalicum

Az emberi fej kecses, törékeny kis csacskaság. Hát még a gondolat!

Friss topikok

Konyhakult rovatunkba ma...

2010.04.11. 05:46 Rosszindulatú Vászka

Ijen állat pedig nincs!

Nem vagyok egy vegyiali, de, ha a nátriumkloridbúl kiveszem a nátriumot, akkor az a hipó. Ki az a hüje, aki aztat akarja tenni a étekre? Monnyuk tuti nem fog elhízni tőle, az tényvalóság.

22 komment

Címkék: konyhamalac

A bejegyzés trackback címe:

https://globalicum.blog.hu/api/trackback/id/tr641911081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Körömlakk ® 2010.04.11. 06:34:37

nevvetteki csak a felit na. émmeg még ennyiccse tuttam, életembe eccer bugtam meg, az középiskola első osztály féléve, kémia. de azt is átjavítottam kettesre a liftben, míg a kilencedikre ért. szal az is csak ojan láccatmegbukás. a lényegi tényezők (mutterék) sohse tutták meg, illetve pár éve bevallottam nekik, de mán érdekelcség híján annyira nem akartak büntetni mijatta :)

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.04.11. 08:55:06

imádom norbit!

szerényen megjegyzem a nátriumszegény só káliumgazdag.

de semmiképpen sem hipó.

szép vasárnapot!

getva 2010.04.11. 09:52:16

most már csak az a kérdés, hogy a csökkentett Na tartalmú NaCl most az hogy. Csökken a Cl is? na de akkor az ua, mer különben már nem konyhasó, hanem NaoCl, mán ugye a kémiai egyensúly mián, tehát igaza van vászkának.
mármint ernnek a vizes oldata a hipó.
és hogy hogy lesz benne K, hogy gazdag legyen tőle???
kigugliztam, mert mert
A tengervíz összetétele 1 hl vízben:
(ha már tengerisó)

2765 g nátrium-klorid (konyhasó)
692 g magnézium-szulfát krist.
551 g magnézium-klorid krist.
146 g kalcium-klorid krist.
65 gkalcium-klorid
10 g nátrium-bromid
0,01 g kálium-jodid
1,5 g stroncium-klorid
szóval télleg, hogy lesz káliumgazdag???
merhogy az a KCl, abban pedig Na nincs. Egyszóval kost éppeg szörcs mondott hülyeséget, vagy csak én nem értem, szar.

vagy gyanítom, a nátrium tán az ördögtől való.
legalábbis a "reformkonyha" norbiápdét hívei szerint
itt lehet a rejtély titka. mert a nátrium rossz. a vérben is kimutassák, ha van :)

getva 2010.04.11. 10:05:46

hát nem tudom, hova tűnt az előbbi, de talán rájöttem, hogy lehet felére csökkenteni a konyhasó nátriumtartalmát. Ha a kilós kiszerelésű NaCl tömegét felezzük!!!
ha azt írták volna ki, hogy nátrum- és klórtartalom, akkor annak az elolvasásába beleunnának a potenciális vásárlók, szóval píárilag ellenjavallt. na mennyek má a picsába
de ez a káliumgazdagság odabasz

getva 2010.04.11. 10:08:07

nem NaoCL
NaOCl
mégmielőtt
Két komment elküldése között várnod kell néhány percet!

Rosszindulatú Vászka 2010.04.11. 10:13:12

Úgy látom, ezze a nekem oximoron termékkel kicsit melléfogtam :)

Monynakle, vagy itt azér maradhatok?

Sztem puszijjuk meg egymást és mennyünk jáccani, a picsábamá :)))

getva 2010.04.11. 10:36:42

teljesen jó gyűjtés, merhogy faszság.
viszont szörcs nagyobb faszságot mondott, tehát már ezért is megérte :)

Rosszindulatú Vászka 2010.04.11. 11:11:05

Getva 2010.04.11. 10:36:42

Valami elbaszott genetikai defektus lehet az oka annak, hogy szeressük az értelmetlen dolgokat Szép Tezsvírem. Asszem ezt a nevedbe is kijelenthetem. Mink nem vounk értelmes tervek szerént élő lények. Vagyishogy Emberek vagyunk inkább, mint polgárok. Fles.

Ami kcisit cizellájja a dolgot, hogy, miszerint a Csan tanítása szerént a szép az, ami érdek nélkül teccik. Hát mink nem tuggyuk értelmetlen és eseménytelen épletünket az érdekeink szerént élni. Így megy ez baszki.

Fúl totál fles.

Az meg mekkora poén, hogy még a subbábúl is kiszorultunk, mink harcinyulak :)))

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.04.11. 11:49:27

Ó be szeretem a PASIKAT, akár a SÓT és nem ám az Updéteset:)

Dr. Körömlakk ® 2010.04.11. 11:51:32

itt vagyok, senki se foglalkozzon vele - Szörcsin kívül.

Rosszindulatú Vászka 2010.04.11. 12:11:36

Bocsesz, nekem muszáj kicsit relakszálnom,, de minnyár gyüvök :)

EnZo75 2010.04.11. 12:26:58

Végre! Látok mai postot is...Subba meg bekaphassa-e!

Az update életmódrendszer???? Én azt hittem eddig, hogy üzleti modell.

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2010.04.11. 12:40:16

Elnézést, hogy én is itt pofátlankodok, de a Na szegény konyhasóban a nátriumot valóban káliummal és magnéziummal szokták helyettesíteni, hogy azért eléggé sós ízű maradjon. Persze nem lesz ugyanolyan, ezt azok tudják a legjobban, akiket a hülye orvosuk ilyen só fogyasztására ítélt, mondjuk a magas vérnyomásuk miatt. És hogy egész pontos legyek, azért a konyhasó nem csak NaCl-ból áll, szóval nem lesz belőle hypo, értem? :)))
De a Norbi-ubdate mindenképpen megérdemel egy anális inzultust, tehát a poszt jó, mi több, remek!

Szia KL, sül már az ebéd? Vagy: hol van az már? :))

Rosszindulatú Vászka 2010.04.11. 12:46:43

@LadyCarambole: ugyanmár Kirájlány, tessen gyakrabban látogatni ide :)

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.04.11. 14:14:18

@getva:

még egyszer azt mondod, hülyeséget beszélek, rálépek a faszodra.

a nátriumszegény konyhasó gyártása során a nátrium klorid tartalmat 40%-al kálium-kloriddal helyettesítik, mert annyit még nem érzel (szerintük)

olvass utána, te béka, utána nyenyegj.

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.04.11. 14:15:59

@getva:

épp te égsz mint a rongy, te kukac!

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.04.11. 14:24:05

@Rosszindulatú Vászka:

megjegyzem váseny a hypo az NA+[OCl-] amelynek LEBOMLÁSA során naszcensz oxigén keletkezik, mely iden durva, maró hatású anyag.

Az, hogy a hypó vízzel keverve aktiválódik, városi legenda.

a teljesség kedvéért: sóból akkor lesz hypó, ha elektrolízissel oldalbaverjük, az anódon, míg a katódon klór lészen

No. Remélem kiveséztük a problémát.
ha a sóból (NACLE) kivonjuk a NA-t, csak klór keletkezik

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.04.11. 14:27:20

ja, egyébként a hypó nem mossa ki az adott foltot a kelméből, hanem az oxigén szétbaxja a szennyeződés azon kötéseit, melyek a színéért felelnek, szóval pl. a meggylé ottanmarad.

ellemben fertőtlenítő hatása igazolt, de nem két perc alatt hat, hanem tíz-húsz perc alatt, szóval hagyni kell a vécétisztításkor ottan, aztán késóbb letisztítani.

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.04.11. 14:28:04

@knédli farúd szárny:

No. Remélem kiveséztük a problémát.
ha a sóból (NACLE) -> NACL.

getva 2010.04.11. 16:15:35

najóreggelt
utánaolvastam azóta szörcs, télleg KCl-dal basszák nyakon. ezt nem tudtam, mert nem vagyok direkte gúglibajnok, de egy mellékmondatban levédtem magam ( vagy csak én nem értem).
tehát az, hogy most éppen igazad volt, nem változtat azon, hogy hülyeségeket beszélsz úgy általában :)

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.04.11. 17:50:30

@getva: ehhhehehee... győztem, győztem, ma délután enyém a legó!
süti beállítások módosítása