Az An–124 Ruszlan (NATO-kódja: Condor) a kijevi Antonov Tervezőirodában az 1970-es évek második felében kifejlesztett teljesen fémépítésű, félhéjszerkezetű, felsőszárnyas elrendezésű, behúzható futóművel rendelkező, kétáramú gázturbinás sugárhajtóművel, hermetikusan zárható kabinnal és nem hermetikus tehertérrel rendelkező, merevszárnyú teherszállító repülőgéptípus. A repülőgép szerkezete nem teljesen hermetizált, teljesen csak a pilótafülke és egy kiegészítő utastér, a tehertér csak 1/4 atm.-val. Ez azt jelenti, hogy élőlények nem tartózkodhatnak a tehertérben 4000 m feletti repülések esetén.
Elkészültekor a világ legnagyobb repülőgépe volt, a farok rész és az orrész egyaránt nyitható.
1982. december 26-án szállt fel először a prototípus. 1982–től az uljanovszki Aviasztar repülőgépgyár 56 db gépet gyártott, és még ma is gyártják.
A hidegháborúnak vége: 2006. március 23-án a NATO Lipcsében megállapodást kötött az Antonov Design Bureau és a Volga–Dnyepr légitársaságokkal 6 db An–124–100 Ruszlan 2010-ig való bérbe vételére. Fő célként az afganisztáni hadműveletek kiszolgálását határozták meg, de logisztikai segítséget nyújtanak az Afrikai Unió dárfúri missziójához, valamint egyéb környezeti katasztrófák sújtotta területeken is alkalmazzák majd. A gépek 2006 februárjától állnak a NATO rendelkezésére.
Nem untatom a kedves olvasót műszaki adatokkal, akit érdekel, nézzen utána. Íme a madárka:


