globalicum

Az emberi fej kecses, törékeny kis csacskaság. Hát még a gondolat!

Friss topikok

Retro faszombat

2010.06.05. 04:31 Rosszindulatú Vászka

 Gyermekkorom szépembere rovat

Namostan lehet cikizni ezerrel, de ébredő öntudatom korai szakaszában az én hőseim D'Artagnan, Buga Jakab, Edmund Dantes, Hatteras kapitány, nomeg Tarzan volt. Nem röhög!

Sosenem felejtem el azokat a vasárnap kora délutáni tévézéseket. Én a szőnyegen üldögélve, Nagypapi behúzta optikai középre a mai szemmel vérciki szembántó kék retró kolóniál foteljét. Grószmutti nyomta hozzá az uzsit (szendvics, miszerint katonafalatokba bontva, na ez külön történet, avagy idényjellegű süti. Na ebben nagymenő volt, klasszik schwábische küche, szal valami mindég volt, (fles, nemtom hogy csinálta, rejtéj, vizes piskóta gyümölcsturbóval, meg mittomén, de jó volt). Szal esemény volt. Namost a mai kapcsolgatós világba ez érthetetlen, de tessenek megérteni, akkor csak egy, késöbb kettő adó sugározott itten. A jáccot filmek erősen cenzorosan válagotattok voltak.

De a Tarzan filmeket nagyon bírtam. Könyvbe is. Mai szemmel már röhögök ezen, de a klasszik filmek ma is bejönnek. Nem csak azért, mert nosztalgia, hanem pedig azért, amiért a Verne regények is, hogy remek fickók elegánsan és decensen nagy dolgokat tesznek. Még ha, ellenségek is. Ez mekkora fles.

Szal nekem Tarzan Johny Weissmüller. Hát döbbentek, mekkora kemény és szilaj filmek voltak ezek akkor!Namost a hun témát hanyagolnám, mert ezügybe nem fontos.

Ellembe egy igen jókiállású, szimpatikus fizikumú embertárs volt ő. Semmi sallang, az igazi testalkat volt. Nemám képregyúrt haszontalanság. Nomeg az a mozgásharmónia (semmi buzgárság, csak ténymegállapítás).

Summa summárum, gyermekkorom egyik jelentős hőse volt ez sportoló filmsztár.

Ez a késöbb kivágott jelenet, azért mekkora fles 1934-bűl. Döbb. Jelzem, a főszereplő Dzsén hejett eztet Josephine McKim úszó sportoló dublőrkötte, Morin Ohorror hejett (aki eztet megfejti, honnan idéztem eme névferdítést, az pontot ér). Persze eztet kivágták, mer kivágta a jenki cenzorok bisztosítékját. Vicces.

17 komment

Címkék: faszombat

A bejegyzés trackback címe:

https://globalicum.blog.hu/api/trackback/id/tr62057785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_nyuszi_ 2010.06.05. 07:33:01

4X néztem meg a ruhalekapós jelenetet! :)))

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.06.05. 09:14:44

szép úszóalak.
asszonynak is iesmi vót
anno

ma már nem

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.05. 09:45:10

nem röhög,sőt!!! :-)

én még a Jean Marais filmek bolondja is voltam
amúgy morgen

Rosszindulatú Vászka 2010.06.05. 09:47:04

Na ja, a Púpos. A növeri vágás, meg a Kapitány. Valszeg örexem, de a mai filmekbűl vaalhogy hibádzik az az erkölcsi tartás, meg az emelkedeccség. Noemg mostan nincsen szórakoztatás alaphangon némi abberáció nélkül. Persze azok a vívások és harcok, nomeg az Eke Mátésok megmosojogtatók így a Dzseki Csán filmek megézése után :)

De akkor is bejövősek.

Monnyuk az orig tarzan könyvek mostmá idegelnek, ellembe a régi filmeken van mit nézni. Azér a fekete-fehér mozi naon kúl. Azokat a kontrasztokat, meg fény-árnyék játékokat a teknikolor nem tuggya.

©sumpika© · http://globalicum.blog.hu 2010.06.05. 09:54:50

Enyém a pont :P Maureen O'Hara.....

Rosszindulatú Vászka 2010.06.05. 10:04:58

@©sumpika©: hát nem, tessen figyelmesebben olvasni :P

_nyuszi_ 2010.06.05. 11:13:51

ha már fekete-fehér film.ez faszályos mozi:
www.youtube.com/watch?v=9m3Bn37Omiw

_nyuszi_ 2010.06.05. 11:38:17

@Rosszindulatú Vászka:
én meg ezt nem láttam, asszem.

amit belinkeltem, az Luc Besson úr első mozija. itt még nem volt elkurvulva.
magyarul: élethalálharc.
príma cucc.

Dr. Körömlakk ® 2010.06.05. 11:45:47

jóregg
csak előzetesbe jelzem, hogy feltakaríva, ebéd megfőzve, királyok vagyunk, szárad a kő.

poszthoz:

Vászka, ez zseniposzt, ahogy leírtad, éppenpontossan ugyanígy vót nálunk is, a vasárnap koradélutáni tarzanfilmézés, meg nálunk még a jugón ugye mán frissbe ment a szandokán is, de a fílinget elkaptam Barátom, köszönöm, mer mint tuggyuk erősen nosztalgikus vagyok, néha sikerül mekkönnyezni egy egy régi érzést, szigorúan titokba... nahát ez is olyanvót, de nemkönnyeztem, de jajj... de régvót, azazhogy tennap, azazhogy nemtom... tán igasse vót.
értéke volt a feketefehér, mákos, aliglátunk valamit, ma már nevetséges, és értéktelennek számító kliséknek, egy fedetlen mellnél befogták a szememet, na de szép is vót.
köszönöm Vászka.

Rosszindulatú Vászka 2010.06.05. 11:52:31

@márnyuszi.: ja, rákerestem. Jelzem én a bekurvult Besson filmeket is cejizem. Kivéve a Nagy kékség, mer az tök beteg. Ez az általam linkolt Jarmusch meg kőkiráj, áthúzom neked :)

@Dr. Körömlakk ®: hát köcce, nálunk még az is volt az első kebel láttán, hogy Nagypapi lekapcsolta a tévét :P

_nyuszi_ 2010.06.05. 12:34:32

@Dr. Körömlakk ®:
ügyi vagy. én meg meló:(
deeeeee, tegnap főztem mára egy isteni ferankfurti levest, de jó lesz... :)

Dr. Körömlakk ® 2010.06.05. 16:15:06

@márnyuszi.:
én rakott kelt csináltam, faja lett, bezabáztuk :)
na szerbusztok mámára :)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.05. 16:58:34

ifjúsági filmek, aszittem nem tudok revelálni, de főzés közben elkezdünk nézni egy kiskölkös filmet Manókkal. Nézzük erre egy zombi jött elő az ágy alól és megtámadta a kiskölköt:( eh:( nekünk már csak ez jut:(
süti beállítások módosítása