globalicum

Az emberi fej kecses, törékeny kis csacskaság. Hát még a gondolat!

Friss topikok

Nyár, buli, eperdesszert...

2010.06.09. 06:26 spájdernecc

Miután a zország epertermő vidékeit elmosta az aranyatérő májusi eső, kéretik az alábbiakat inkább a vágy tárgyának, mint materializálódott tényvalónak tekinteni :))

Epres álom pohárkrém recept

 Egy süteményes topicon olvastam először az „álom” desszertről. Az ízesítés végül is ízlés dolga, a lényeg azon van, hogy hogyan, és miből lehet gazdaságosabban, észbontóan finom desszertet készíteni. Én némi változtatást azért beiktattam a receptbe.

Hozzávalók 4-5 kehelyhez: 1 csomag vaníliás főzés nélküli pudingpor, 375 ml sűrű tejföl (1 nagy pohár), 375 ml habtejszín (huuu…de jó a rózsaszín színű, jókedvű tejszín), ¼ csapott mk stevia por, vagy 10 dkg porcukor, 1 tk zselatin fix por, kb. 30-40 dkg eper, csipet stevia por, vagy 5 dkg porcukor, kelyhenként 2-2 szelet vajas keksz, menta levél a díszítéshez

 

Epres álom pohárkrém recept
 
A vaníliás pudingport a tejszínnel együtt verjük kemény krémmé.
Tegyük hozzá a sűrű tejfölt, a zselatin fixet (ez akár ki is hagyható), és az édesítőt (vagy porcukrot).
További 1-2 percig verjük a krémet.
Az eper ¾ részét turmixoljuk le péppé, ha szükséges édesítsük.
Vegyünk elő egy habzsákot (pl. csillagcsöves fejjel).
A kelyhek aljára tegyünk 2-2 ek eperpürét.
Erre nyomjunk egy réteg krémet.
Egy-egy kekszet morzsoljunk erre a krémrétegre.
Majd ismét epervelő réteg, és legvégül még egy krémréteg kerül.
A felső krémréteget simítsuk el egy kanállal.
Szép, nagy, és ép eperszemeket vágjunk vékony szeletekre.
Ezekből, a szeletekből rakjunk a kelyhek tetejére virágot.
A virágok közepére nyomjunk egy krémcsúcsot, amit mentalevéllel díszíthetünk.
A desszert tetejét szórjuk meg 1-1 durvára morzsolt keksszel.

forrás : http://www.ritakonyhaja.hu/nassolda/sutes-nelkuli-edessegek/1958-epres-alom-poharkrem-recept.html

Jó vágyat!

34 komment

Címkék: simogatós

A bejegyzés trackback címe:

https://globalicum.blog.hu/api/trackback/id/tr762068014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Körömlakk ® 2010.06.09. 08:08:34

na azért ez Spájdi szépvót!!!
SZIA SPÁJDERNECC!

szal na. ennyi rokk után egy eperkehej, szal na :)
drakulálok! :)

Dr. Körömlakk ® 2010.06.09. 09:03:56

@spájdernecc: jól tetted :)
szegény eprek :(
a legpompásabb gyümölcs amit a JóIsten nem tudom hanyadik napon a többivel együtt megteremtett.
vagy xy kinemesített...
minden formában.
én mostanában egy kis édesítővel, és tejjel turmixolva ittam hidegen, habosan, hát az valami Istenség... egy ebédet ki lehet váltani egy nagy pohár eperturmixal. de sütibe, túróba, magában, habbal, cukorral, fagyiban, hidegre hűtött levesként, krémbe, ez mindehogyan csillagos ötös.
miért nincs egész évben eperszezon?
a betonos régi gyerekképes posztban lévő ruhám volt a kedvencem, mert egy eper volt rajta :)
meg kéne keresni a poszt.
hogylehetazt?
még Vászkadrága csinálta.
HOLAVÁSZKA??????

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.09. 09:42:27

morgen
nyami
bár az eperet cska magában az igazi(nekem)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.09. 10:03:06

@Dr. Körömlakk ®: szija:)
eh beírtam egy csomó mindent, elment:(
szal édesek vagytok, Rajtad láccik, hogy okos voltál már akkor is:) Nyuszinak milyen nagy szemei vannak:) Vászka egy eszméletlen jó pasi:)volt-van-lesz:)
Getva egy kis lázadó volt már akkor is:)
Szörcsi Apu meg:))))))
Spájdi mér nincs?

rev:
én próbáltam belerakni sütibe, meg mindenbe, titokba az epret, de kiszecskázzák belőle:)
mi is úgy szeressük magába a tőről:) még csokiba mártva se szeressük:)
nálunk hatalmas eprek vannak:) küldjek levélben valakinek?:)

Dr. Körömlakk ® 2010.06.09. 10:07:01

innen kiszedem, megy a teraszba
eredetileg is odaakartam

Dr. Körömlakk ® 2010.06.09. 10:08:34

@Lewyke: Spájdibácsi láthatatlanul vigyázott ránk, bölcs móggyára :)

Dr. Körömlakk ® 2010.06.09. 10:09:41

eper monnyuk ÚGY sütibe, hogy a tésztába sütöd bele, úgy télleg nem jó.
nade a krémjébe!!!
immmádom :)
még epermisut is gyártottam fehércsokival a tiramisu mintájára :) aszonták faja lett :)

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.09. 10:10:54

@Lewyke: nekem de izibe és sokat!!!
@Dr. Körömlakk ®: egyforma hajunk vót!rüheltem a fodrászt :-)

spájdernecc 2010.06.09. 10:17:18

@Lewyke:
Spajdi a dagerrotípia idejében volt gyerek :)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.09. 10:20:07

@spájdernecc: ej de rosszmájú:)))))))Ő az aki mindig jópasi:) még 70 évesen is:)
Olyan, mint Ön:)

spájdernecc 2010.06.09. 10:21:52

@Lewyke:
frászt :)
sose voltam jó pasi
de egy idő után rohadtul nem is érdekelt :)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.09. 10:25:59

@spájdernecc: DE jó! Én mondom:) egyébként nem beszélnék Önhöz, no!
nem udvarolok tovább:)

Dr. Körömlakk ® 2010.06.09. 11:25:57

@telekino: bazz, eddig aszittem EZT a párbeszédet Levikével folytatom :D
gyönyörűek a fiúk, ezt nem írtam a válaszban :)

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.09. 11:29:42

@Dr. Körömlakk ®: nemtom,de sóbertnorbi is aszonta,hogy a legnagyobb hiba fogyokúra alatt sok narancsot enni
őmáncsak tuggya :-)
ja,köcce :-)

Dr. Körömlakk ® 2010.06.09. 11:30:52

@telekino: háde ez mijenmán.
monnyuk tökkiráj, hogy én nem annyira kapálok a narancsé. egy évbe eccer rámjön, de ennyi.
norbi azé csak nem ékhüje

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.09. 11:35:33

@Dr. Körömlakk ®: mongyuk én leszarom
én minden este (mondjuk szeptembertől április-májusig)megeszem ste egy két narancsot.nem nagy vasziszdasz,de tojok a cukorra,legalább elmondhatom hogy ettem gyümölcsöt,meg rostot,minimum ennyit
az év többi szakában meg jöhet a többi idénygyümi :-)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.09. 11:41:07

@telekino: minden este egy két vodka-narancs, talp nélküli pohárból:)

Dr. Körömlakk ® 2010.06.09. 11:45:10

@telekino:
nekem a savanya dógoktúl ég a pockom, vagy ijesmi, meg éhes leszek tőle

telekino · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.09. 11:45:57

@Lewyke: nem a talpa esett le,hanem a pohár alja!! :-)

és csak tegnap vetemedtem ivásra me nem szoktam má jó ideje :-)

Dr. Körömlakk ® 2010.06.09. 11:46:50

basszátokmeg, gmail nem gyön be
miez?

Dr. Körömlakk ® 2010.06.09. 11:58:04

@telekino: és hogy a steinerkristi meg ojan kis vézna...
és ez a hogyhíjják is kisgyereknek dagatt vót, mire megbuzult meg vékonka lett. a bery.
a Párom meg kis husi :)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.06.09. 12:05:02

A pasim meg hetero, /remélem még mindig:)/és nem tud elhízni:)

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2010.06.09. 19:43:17

@Dr. Körömlakk ®:
Én is megtaláltam, cukik vagytok! Most már tökre el tudok képzelni mindenkit! :))))
Kegyed meg nagyon okosnak tűnik azzal a számolóssal a háttérben!

Váseny, hogy micsoda lámur lehetett volna a mienk az általánosban! :DDD

Dr. Körömlakk ® 2010.06.09. 19:52:42

@LadyCarambole: hát sztem mindenkinek van olyan számolósa, annak idején minden elsősőről gyártottak olyan képet :)

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2010.06.10. 08:02:17

@Dr. Körömlakk ®:
Ez kérem nem igaz, mert nekem olvasós van, prezentálva, hogy mi már azt is tudunk! :DD

Dr. Körömlakk ® 2010.06.10. 08:58:17

@LadyCarambole: ez is olvasós vót, mer a mutatóujjam ottan van az a betünél, az abakusz kizárólag a dizájn miatt van, már akkor is figyeltek a részletekre :)
süti beállítások módosítása