globalicum

Az emberi fej kecses, törékeny kis csacskaság. Hát még a gondolat!

Friss topikok

Koporsókészítő mester, napjaink, Ghána

2010.11.29. 11:00 Rosszindulatú Vászka

Vannak kultúrák, ahol komolyan veszik a "végtisztesség" szót és nem picsognak meg rinyálnak a holtak felett. Jelzem, egy keresztény embernek sem szomorúság a halál. Igaz, ez a fajta vidám temetés elsősorban afrikai közösségekre jellemző.

Az azért érdekelne, hogy milyen szempontok szerint választanak koporsót az elhunytnak. Merthogy például nálunk a harangozásból lehet tudni az holt lélek nemét, korát és a halál okát. Ezügyben az epres koporsó nagy talány. Bár egy öreg drogos hippinek simán elképzelhető (akinek nem jött át  klikk ide).

Úgy vélem, ez semmivel senem bizarrabb, mint az európai kultúrközeg temetkezési szokásai - a csontokkal dekorált katakombák, a furcsa balzsamozási kísérletek, a holt gyermekek élővé konzerválása, a gigantikus síremlékek vagy akár a társadalmi pozíciót behatároló koporsók és nagyvolumenű vonulós hantolások. Vagy akár akár a takarékos hamvszórások. Vagy azok a sokstatisztás állami rendezvények. De legfőképp azok az álszent saját halottunknak t4ekintjük kijelentések. Na az mennyire abszurd már!

Ha kiderülne, hogy mégsenem vagyok halhatatlan, akkor kérlek benneteket, nekem ellembe pogány, viking szertartást intézzetek, máglyával, nagy tűzzel (kis dzsandzsát dobjatok bele), pucér szűzekkel és basszatok be tisztességgel az emlékemre. A szerveimet már elosztottam, afelett nem diszponálhattok. Rezesbanda jöhet, legyen mindenképpen Edelweiss meg Bubamara. Aki szomorkodni merne, annak tünés a hátsó sorba! Aki könyvet avagy lemezeket adott nekem előtte kölcsibe, az valszeg bebukta. Hát így megy ez. Köcce.

U.i.: ha az jelenne meg a bloghíradóba, hogy tragikus hirtelenséggel, akkor öngyi (nem valószínű). Ha az, hogy tragikus balesetben, akkor vagy halálra ittam magam, vagy télleg valami izgis baleset (na ez sanszos). Ha az, hogy türelemmel viselt hosszan tartó betegségben, akkor rák vagy valami (na ez sem valószínű, nem hinném, hogy kivárnám a leépülést és a családom terrorizálásat, na ebbe az esetbe öngyi, bár tudom, hogy akkor Pokolra kerülök, de legalább érdekes társaságba). Ha nagyon büdös volna a hullám, vagy ronda, akkor nyugodtan dobozoljatok be, legalább jobban égek. Azért üzizzetek nekem valahogy, volt-e olyan dzsedis szellemjárás akkor.

U.i.2: 120 év múlva kinyílok :)

U.i.3: azt mindenképpen találjátok ki, hogy blokkolhatnám szellemelakban a Szellemekkel Suttogót. Érdekelne. Bár a Pokolban veszettjó prédák vannak.

 

19 komment

Címkék: kultúra multikulti moraliza

A bejegyzés trackback címe:

https://globalicum.blog.hu/api/trackback/id/tr162480324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leginkább tejből 2010.11.29. 11:13:20

Hihetetlen lövés!
A szart is kiijeszted belőlem az írományoddal.

Nemábazmeg. Az élet szééép!

spájdernecc 2010.11.29. 11:34:13

Vászilij Pendragon Fludd
120 év múlva kinyír-lak

Rosszindulatú Vászka 2010.11.29. 12:14:46

@spájdernecc: tuttam, hogy te tudod :)))

Jelzem az egyik kedvenc írom. Zseniális és fúl ejrópai, nem is magyar csak. Ijen kevés van nekünk.

spájdernecc 2010.11.29. 12:41:41

na ja
a közös könyvtár :)

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2010.11.29. 13:14:18

Szörcsi, ezek az ostoba csokik kicsire csinálták a kéglidet! Vagy csak a hamunak lesz? Mert akkor értem!

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2010.11.29. 13:21:04

Váseny, hogy neked Hello Kitty-s temetésed lesz, az már tutifix! Méghogy pogányviking barbárparti! Nem lenne méltó, lássuk be!

spájdernecc 2010.11.29. 14:59:26

@LadyCarambole:
ladik még csak lenne, de hol szerzünk szüzeket?

Rosszindulatú Vászka 2010.11.29. 15:05:24

@LadyCarambole: Szörcsi fizikumán itt élcelődni nem menő. Az a másik blog. Sztem.

@spájdernecc: Csekkolnám a dolgot, de akkor már minek, nomeg mink bemondésra is, mer úriemberek vagyunk baszod :)

spájdernecc 2010.11.29. 15:16:23

@Rosszindulatú Vászka:
szerintem a lovarda alkalmas helyszín lenne
lehalábbis kipróbált :P
perszehogy bemondásra is, de ez inkább balekságnak tűnik :))

Dreistein · http://teszekratok.blog.hu/ 2010.11.29. 17:07:29

ha halni készülsz, megkereslek, kiáslak, és halálra szeretlek, ha neked az kell

ha attila hármaskoporsójába hegesztenek, akkor is

Rosszindulatú Vászka 2010.11.29. 19:01:20

@Dreistein: megdöglenék, mindegy micsinálsz. Tudod, mint a béka a Vukban. Most szeress :P

De semmi buzulás :)

Dreistein · http://teszekratok.blog.hu/ 2010.11.29. 19:25:46

@Rosszindulatú Vászka:
ha nem szereccc, hát én szeretlek

de ha én szeretlek

jóóóóóhhhhl vigyááááááázzzz!

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.11.29. 22:46:37

Akartam írni valamit, de nem merem, eddig se jött be, ha romantikáztam.

A "pucér szűzek" után először azt olvastam, hogy jól meg kell baszni őket, már kezdett érdekelni a dolog, de sztán elolvastam rendesen. Namindegy.

spájdernecc 2010.11.30. 06:31:09

@mityu:
mert a faszok örökké élnek

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2010.11.30. 16:32:34

Ezek a gánéjiek tudnak koporshówt gyártani. Vászka meg nem halik meg, mert nem olyan fajta... :D
süti beállítások módosítása