globalicum

Az emberi fej kecses, törékeny kis csacskaság. Hát még a gondolat!

Friss topikok

A Pick téliszalámi

2011.02.08. 07:00 _nyuszi_

A szegedi téliszalámi 2007 óta Európában védett eredetű magyar élelmiszer, hungarikum.

A termék megnevezése:

- SZEGEDI SZALÁMI vagy

- SZEGEDI TÉLISZALÁMI

A szóösszetétel fordított sorrendben és a szavak egymástól elkülönítve is használhatók: Export termékeknél a „SZALÁMI” vagy „TÉLISZALÁMI” név helyett a „SALAMI” szót lehet használni. Hűtőházak hiányában régen csak télen gyártották, innen az elnevezése.

A Szegedi szalámi vagy Szegedi téliszalámi előállítása már több mint 130 éve történik

Szegeden, ahol az egyetlen, máig meglévő előállító változatlan helyi módszereket alkalmaz, és ahol a Tisza folyó közelsége teremtette mikro-klíma biztosítja a hasonló termékekhez képest eltérő jellegzetességekkel bíró téliszalámi gyártását.

A Szegedi szalámi vagy Szegedi téliszalámi 2-4 mm szemcsenagyságúra aprított és egyenletesen elkevert sertéshús és sertés szalonnaszemcsékből álló, sózott és fűszerezett (fehér bors, szegfűbors, csemegepaprika őrlemény), természetes, vagy természetazonos vízgőzáteresztő műbélbe töltött húskészítmény, amelynek felülete a bükkfa hasábokkal történő füstölést és szárításos érlelést követően szürkésfehér nemespenész bevonatot kap.

Hazánkban igen közkedvelt termék, a Tesco áruházban jelenleg egy turista rúd téliszalámi, 2590 Ft. Minőségét megőrzi vágatlan rúdban: 90 napig.

54 komment

Címkék: bazmeg idióta hungaricum

A bejegyzés trackback címe:

https://globalicum.blog.hu/api/trackback/id/tr192645054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spájdernecc 2011.02.08. 07:09:10

értem, értem.
de mi köze mindennek a szólásszabadsághoz?

Rosszindulatú Vászka 2011.02.08. 07:18:23

@spájdernecc: lsd. LopAkodó Bakács médiajelenség úr esete

büdösmackó 2011.02.08. 07:26:55

ha tényleg nem volt pénze, éns nagyon sajnálom.
mindenki bajba kerülhet.
nem kéne elzárni, ott a közmunka
ha tényleg bajban van...
akkor urány a mekdonác
ott lehet enni, meg meleg is van

Rosszindulatú Vászka 2011.02.08. 07:50:16

@büdösmackó: sztem médiahiszti és nem szeméjes dráma.

spájdernecc 2011.02.08. 08:19:34

@Rosszindulatú Vászka:
az hát
rángatjuk a bajuszt, oszt ha fölébred visítunk, hogy megesz...
de kurvára nem értem én a nagybudapesti értelmiséget...
volt nálunk is boltiszarka pedegógus, de arról mindenki tudta, hogy rendes kleptomániás
a férje fogta a szatyrot mikor hazaért, és körbehurcolta a boltokon, melyik cucc honnan hiányzik.
az is igaz, hogy ez még a 70-es évek végén volt

Rosszindulatú Vászka 2011.02.08. 08:49:29

@spájdernecc: akkó nézzünk néhány szemelvényet az utóbbi évek bulvár- és médiaszemettyéből, amik a mi kis faluinkban nem eshetnek meg - jelzem mostanság nagy cselendzs polgárot pukkasztini, de leginkább minek:

uccán szaró önjelölt festőművész performansza
jenkiknél dacból huggyozó kocadíva
lottyadt zacsit lengető sosemvolt zenészész
kutyagyilkos műetnikum
bótban kiflivéget csócsáló honanya
horgászmellény, mint kirekesztő viselet a munkaheken

Csak a tejjeség igénye nélkül, szal nem sok minden marad, ha valaki címlapra akar kerülni. Namost, ha az illető kis hírnévre váró műcölöp esetleg Anyukájával szeretkezne a képernyőn, az nem jó, mer arra mondhatni, hogy egy ország kívánsága, szal maradt ez úgy tűnik egy-két eddig nem forszírozott köz.törv. cselekedet.

Lehet, hogy nem padlófék a cucc, de nekem reklámízű. Ez a blikkolvasó elkapott beszélgetésfoszlányára való történetkiegészítős megmondás kissé reklámízű. Lehet szenvelegni majd könynes szemmel a tévé előtt, hogy méjszegénység, esetleg lehet műsorfojamot építeni a bebörtönzött szarka kiskorú bakfislányok esetére ésatöbbi. Szal ebből tuti tévéműsor lesz. Mint az a briteknél buktás Guy Ricsi sorozat, amibe rílbe nyomtak műlopásokat.

spájdernecc 2011.02.08. 08:58:11

száz szónal is egy a vége :
szánalom

büdösmackó 2011.02.08. 08:59:21

@Rosszindulatú Vászka:

akkor nagyon de nagyon hülye játék

Rosszindulatú Vászka 2011.02.08. 09:08:11

Sajnos, nem mink vagyunk a kereskedelmi tévézés célcsoportya. Monnyuk azon elgondolkozhatnának a médiások, vajh miért a Bud Spencer-Terrence Hill páros filmje a legnézettebb vasárnap este. Fles.

Én már szinte csak a doku adókat nézem. Néha. Tegnap pl. kifogtam egy filmet (a Koma elélvezett volna tőle) Gagrinról, sok riporttal, és Leonov hős oknyomozva kisakkozta Gagarin halálának okát (merhogy ott volt 15 km.-re gyakorlatozva a becsapódástól). Nagyon fles volt, egy csomó ruszki asztronautával volt riport, meg sok érdekes adat a zseni Koroljov mesterreől. Nekem végig felállt.

Rosszindulatú Vászka 2011.02.08. 09:13:10

@büdösmackó: nemtom, ha én szalimit lopnák végső elkeseredésembe, nem kedéjesen nyilatkoznék. Ha meg volnák anynira erős, hogy, akkor nem lopnák, hanem egyenes derékkal éhenhalnák. Szal erősen fals a sztori.

spájdernecc 2011.02.08. 09:45:18

@Rosszindulatú Vászka:
a lófaszt halnál
a zembernek vannak barátai
/ egyszer Törőcsik művésznőt kérdezték, hogy hol van az otthon. Azt mondta ott, ahol adnak egy tányér levest. Asszem igaza volt /

Rosszindulatú Vászka 2011.02.08. 09:57:23

@spájdernecc: na jóvanmár, csak egy példa volt na.

Kűttem neked a reges méledre pádárok, ha nem megy, mer nagy vagy valami szójjál és megolgyuk másképpen!

spájdernecc 2011.02.08. 10:01:06

ok, itt van
viszont a maszek gépemen fogom megnyitni délután
köszi :)
/ tennap nagykislányon volt kénytelen Farkasbácsit, meg mariettát hallgatni /

spájdernecc 2011.02.08. 10:06:38

nem engedte átugrani...
perverz egy ízlése van
monnyuk 13 éves

Dr. Körömlakk ® 2011.02.08. 10:10:58

esküszök nem nézek tévét, csak a barátokköztöt, ez má perverzijó. tegnap überszar vót, tehát jóvót.
de.
tegnap bevallom megnéztünk vagy 15 percet ebbő a valóvilágvillábó.

az évezred mondata sanyitól, a punaszájú szandika baráttyától:

(szandikának 8 osztája van)

szandika MAJDNEM fodász lett!

ezt próbáltuk elképzelni tegnap este, de ez mindég fuldokló röhögésbe fulladt.

a második helyezett ez az alekosz nevű ufó fót, az meg aszonta:

a pákozdi csata nagyon agresszív csata vót.

na.
hít ijenek vannak ám, mi se tuttuk.

Rosszindulatú Vászka 2011.02.08. 10:13:35

@spájdernecc: lassan lehet sörétessel riogatni az udvarlókat. Szar érzés lesz :P

@Dr. Körömlakk ®: nem gond, mindenkinek köll valami agyradír, erre nemrég jöttem rá.

Dr. Körömlakk ® 2011.02.08. 10:15:04

@Rosszindulatú Vászka: mi sem, ez egyszeri eset vót. mármint ez a valóvilágozás. meramúgy NEM. csak a bk. de az örök, mer annyira szar, hogy má jó.

Rosszindulatú Vászka 2011.02.08. 10:24:58

@Dr. Körömlakk ®: monynuk az engem kiszabottul idegesít, már a hanghordozásuk, ahogy beszélnek, már az idegállapotba kerget, eccerűen nem tom elviselni.

Dr. Körömlakk ® 2011.02.08. 10:28:30

@Rosszindulatú Vászka: ne nyissunk vitát, ez valami perverzió min mondtam. mi se a kitűnő alakításokért, a felejthetetlen dialógokért, vagy a fordulatos sztorikért nézzük.

Rosszindulatú Vászka 2011.02.08. 10:29:45

@Dr. Körömlakk ®: nem vitázok, csak jeleztem, hogy az engemet idegel. Vélhetően te meg a kedvenc tankos meg repcsis filmjeimtől mennél falnak. Hát így megy ez.

büdösmackó 2011.02.08. 10:33:15

@Rosszindulatú Vászka:

én öt percig néztem pár hete.

a belem kifordult.

és való világ a címe....

Dr. Körömlakk ® 2011.02.08. 10:34:16

@Rosszindulatú Vászka: nem feltehetőleg, hanem tuti. megmondom az őszintét maúnika, megnéztük az itteni nyomásra a sörgyári capricciot is. értemén, hogy művészet, meg elvont, meg humor, meg izé, de rém unalmas vót nekem. a visítós figura jópofa vót, 10 percig. aztán idegelt.
ja, meg a 70-es évekbeli trapézegyütteseid is basznak.
de ez nem baj, csak mondtam ugye, szeretet van, osz békaság. :)

Dr. Körömlakk ® 2011.02.08. 10:35:22

@büdösmackó: ezt asszem a barátokkösztre írta.
valóvilágot mi se nézünk. tennap baleset fojtán nésztük vagy 15 percig.

Hang Ember 2011.02.08. 10:44:50

Hali mindegykinek!

@Dr. Körömlakk ®: Mióta házas vagyok a maricsuiból (Árva angyal, délutánonként a tövökettőn) illetve a Jóban rosszbanból kapom a kiképzést. Ahhoz képest, hogy eleddig halvány lila fingom senem volt, hogy miről szólnak ezek a sorozatok, má egészen képben vagyok (értsd intelligensen (hihihi) el tudok beszélgetni ezekről a szutykokról). Hozzáteszem, nejem őnagysága az említett izéken kívül a Dr. Csont/CSI/Hazudj ha tudsz/Showder Klub jellegű műsorokat kedveli (naná, hogy miattam) de szívesen nézzük a Discoveryt is.

spájdernecc 2011.02.08. 10:45:07

paszláv hepinesz
na ja :)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.02.08. 11:08:23

jajmá! Ha éhes vagy EGY RÚD téliszalámit lopsz? Nem inkább két zsömlét? Egy rúd téliszalámit macerás foggal felbontani, kiharapnibelőle, elfogyasztani.

Úgyhogy kérem: az én szerény véleményem szerint ez műlopás volt. "figyelj, lopjál el valamit, majd bevisznek, aztán megjelenik a médiában, címplapon leszel pár napig, akarod?"

Van annyi haverja, ha VALÓBAN éhes lett volna és épp nincs nála pénz, akkor lett volna kihez felugrani egy kajára. Másrészt VELEM is fordult már elő, hogy éhes voltam és nem volt nálam se pénz, se kártya. ÉS? Hazáig kibírtam és megettem a hűtőt. A hűtőrács kifejezetten rossz ízű.
Szóval semmi oka nem volt lopni, azon az egy okon kívül, hogy egy darabig közszájon akar forogni.

.... hm.... engem napi 200-anolvasnak kb.... jó lenne ha többen olvasnának... megyek, lopok egy rúd szalámit!

Dr. Körömlakk ® 2011.02.08. 11:11:54

@Hang Ember: mink minden este megnézzük a barátokat, aztán a szomszédok összesből a 116-ik fejezetnél tartunk. Májli minden rész elején megjegyzi, hogy "Isten ez a sorozat!" :) és télleg. felülmúlhatatlan...
Feri a kedvencünk :)

szevasz Laci!

odium 2011.02.08. 14:28:08

A f........t jöttök mindig ezzel a neoértelmiségi pacsmakkal, hogy én csak "diszkoverisprektrumot nézek" meg (vantévémdenemtudomholatávirányító)
áááááá. jóbanrosszbant a népnek!
Bakácsot eddig bírtam. nekem asztán ne loptyon senki sehonnét. f........t

Na. Amúgy szép napot Mindenki! Hogy vagytok?
:)

Hang Ember 2011.02.08. 14:31:30

@odium: kikeltél magadból, mint a naposcsibe tezsvérem :)))
mizu van? muzsikok vannak? mettált bírod?

odium 2011.02.08. 14:34:50

@Hang Ember:
Agent Provokatőrt jáccok tezsvérem. de többet nem mondhatok, mer meg kéne, hogy öjjelek. érted.
metált? mindig, minden körülmények közt! mi a hejzet? bakácsot bírod?

Hang Ember 2011.02.08. 14:42:37

@odium: namostám vigyázzá, mer én meg mutatnák vandammpörgőt, szóval nem tudná megölelni könnyen. agent provocateur hejett inkább Agent orange. Sodom 1989. Íímáttam.

bakács ambivalens. nekem. jók a klubrádiós dolgai. de amúgy nem követem a munkásságát.
ez a szalámilopós dolog meg műbalhé, ha meg nem akkor ez a fazon hüje.

Dr. Körömlakk ® 2011.02.08. 14:44:20

@odium: én má nem kérkedek a siszkoverivel, inkább a barátokközttel. fasza e vagyok?

odium 2011.02.08. 14:54:38

@Hang Ember:
akko' vigyázok.
no, ez a group kimaradt nekem. nyócvankilencbe voivod-ot hallgattam, mer teccett a nevük.

Komolyabban szólva a témához:
Nem foglalnék állást, nem tudom miért lopott. Ellenberger nem tudom elhinni, hogy ez nem műbalhé, figyelemfelkeltés. De ahogy rárepülnek a témára te! Reggel jövök haza, hallgatom a danubius 1.2-t. sebestyén balázs ojan okosakat mondott. jajj. véleménytformáló ember. na mindegy.

odium 2011.02.08. 15:01:20

@Zsit (nyau és rémizé):
emléxik, hogy a legutóbbi mítingünkön is ijen vót Magán? tuggya.....;-)

@Dr. Körömlakk ®:
Maga mindig fasza. e. (bár nem vagyok elégedett ízlésvilágával széleskörben)

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.02.08. 15:11:45

@odium:
azé jólesik, ha emlékeztetve vagyok ;) - szegin ember vízzel főz, ugyi :D

odium 2011.02.08. 15:22:53

@Zsit (nyau és rémizé):
Kegyednek mindent.
vízzel. tejben meg fürdik.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.02.08. 15:24:54

@spájdernecc: ha otthon egy tányér levest kapnék... az asztalra csapnék férfihangon! :)

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.02.08. 15:46:46

@Laci Today Magazin:
csak 555 euro, a hülyének is megéri :)

@odium:
csak óvatosan :) (a tejjel, mi mással, ugye :D)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.02.08. 15:49:36

@Zsit (nyau és rémizé): csajjal együtt? Mert a ruhát önmagában nem venném meg: letépem otthon a függönzt, belecsdavarom az asszonyt, kétoldalt felhasítom (a függönyt) és ugyanott vagyok.
Mondjuk kell új függönyt venni, de az olcsóbb, mint 555eur...

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.02.08. 15:54:34

@Laci Today Magazin:
hát szerintem a csaj a dubajos kategória és nem az utazási ügynökösé :)
Arra azér' kevésnek láccik az 555 euro

odium 2011.02.08. 16:16:19

asztat szokta mondani kis falumba' a Albert bá' mikor rábaszott az ujjára, hogy: "a kurvák vére folyjon patakokba"
na, akkor még semmiféle dubaj nem vót.

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.02.08. 16:54:10

Én ilyen gyári izéket nem eszek, mert gyorsérlelik, ízfokozzák, tartósítják, import húsból vagy miből csinálják, vagyis el van baszva az úri huncutság.
Szóval lopni se lopnék ilyesmit, még csak az kéne! Akkor már inkább Felino vagy Salamini di Carpa, abból kijönne a rezsi egy évre.

Egyszer loptam életemben, egy szem túrórudit, amit másnap visszaloptam a közértbe. Borzasztó volt már csak a tudat is.

_nyuszi_ 2011.02.08. 17:26:53

én csak diszkóverit, nesönelt, meg spektrumot nézek.
amúgymeg évek óta nincs tévém. kidobtam az ablakon.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.02.08. 17:48:28

@márnyuszi.:
ám te nem számítasz, mer neked az egész ott figyel az ablakod alatt :), szélessávban, hd minőségben! :)
süti beállítások módosítása