“A Logo egy cég, szervezet vagy szolgáltatás egyedi, jól felismerhető, azonosításra szolgáló jele.
A logo elsődleges célja a megkülönböztetés, az egyértelmű jelölés a megkönnyítve a tájékozódást a piac szereplői között.
A logo védjegyoltalom (TradeMark, USA: ®, vagy TM jelölés) alá helyezve védjegyként is szolgálhat, ami alapján a védjegyjogosultnak (tulajdonos) kizárólagos joga van a védjegy használatára. A védjegy által takart jogokat csak a jogosult használhatja, vagy licenc ellenében használati jogot adhat másnak is. Ezáltal a logo komoly értéket képviselhet. Jelölés: Magyarországon a ® szimbólumot használják, vagy a „Törv. védve” feliratot.
A logo formai követelményei:
A logo lehet egy szöveges felirat, betűlogo, a szolgáltatás vagy cég neve, vagy
tartozhat hozzá valamilyen grafikai ábra
is. Utóbbi esetben magát az ábrát használhatják önmagában is, a nevet elhagyva,
hiszen egy kellően bejáratott, ismertté tett márkajelzés a cég nevének
feltüntetése nélkül is egyértelműen jelölhet: pl. a közismert Adidas- 3
levélke, Puma, Nike - pipa emblámák, de ide tartoznak a nagy autómárkák is:
Audi, Mercedes, Toyota...
Logo design, grafikai megjelenés:
Mivel a logo a céget univerzálisan
is jelképezi, meghatározza az arculatát,
komoly reklámértéke van, a nagy cégek igen komoly összegeket költenek a cég
logojának és arculatának megterveztetésére.
Komoly logo tervezésnél figyelembe kell venni a következőket:
Stílus:
Fontos, hogy a logo stílusa megfeleljen
a választott célközönség által igényeltnek. Pl. a szórakoztató ágazatban
lehet játékos, akár gyermeteg is a logo megjelenése, akár vad színekben, de egy
komoly üzleti tevékenység, pénzügyi szolgáltatáshoz inkább illik, és nagyobb
valószínűséggel lesz elfogadott és sikeres egy komolyabb, visszafogottabb stílusban megjelenített egyszerűbb logo.
Színvilág:
Szintén a célközönség ízlésviága,
valamint a jelölni kívánt szolgáltatás vagy cég profilja a meghatározó a logo
tervezésénél
Formavilág, grafikaibonyolultság:
Fontos a stilizált megjelenítés, a
kevéssé bonyolult, így jobban megjegyezhető és felismerhető formák. Tévhit,
hogy feltétlenül a tevékenységet kell ábrázolnia a logo grafikájának, hisz ez
sokszor túl bonyolult, és akár lehetetlen is. Azonkívül, mivel sok azonos
profilú céglétezik, nem is kívánatos, hisz így ezek között sok hasonlóság
adódna, és ezért épp a logo legfőbb kritériuma tűnik el: az egyértelmű
megkülönböztetés! A lényeg, hogy akár teljesen stilizált, non-figuratív
formákat alkalmazva valamilyen egyedi jelzés jöjjön létre, aminek nem feltétlenül
kell utalnia a cég profiljára!- gondoljunk itt az autómárkák vagy akár a bankok
logoira.
Nem célszerű túlbonyolítani a grafikai megjelenést már azért sem, mivel a logot sokszor igen kis méretben használjuk, pl. névjegyen, levélpapíron, ahol nem érvényesülnek a bonyolult grafikai elemek, inkább kuszává, mint dekoratívvá teszik a nagyban amúgy mutatós emblémát":