globalicum

Az emberi fej kecses, törékeny kis csacskaság. Hát még a gondolat!

Friss topikok

Gasztroidentítós rovat

2011.05.27. 06:46 Rosszindulatú Vászka

Avagy az Igazság nyomában

Harcra fel, kommentet hegyezz, régi és fájó vitát kell eldöntenünk:

mi avagy mik az igazi, eredeti és esetleg ősi magyar ételek?

Nem egyszerű kérdés és kicsit fájdalmas is. A pörkölt meg a lecsó első körben kiesik, azok sokhelyütt vannak. A kumisz is, az se saját találmány. De még a fasírozott senem saját delejeétek. Talán esetleg a főzelékfélék némelyike, de még az senem.

Az külön fles, hogy az egyik legnépszerűbb (és be kell látni az egyik legjobb étekünk talán játszhat, a Szent Székelykáposzta, de annak recipéje sem önálló gasztrolelenc, bár el kell ismerni, több, mint zseniális anyag).

Hosszas törpölés után én kettő éteket leltem, miknek nincs párja a Világuniverzumba (esetleges receptcsere releváns):

1. Rántott párizsi

2. Zsíroskenyér (minkfelénk zsírossmár, esetleg zsírosdeszka, lóváriul csikenyesmáró).

3. Töpörtyű, de méginkább töpörtyűkrém (SP úr szavazata)

4. Mákostészta és grízestészte (miszerint mácsik, PD úrhölgy szavazata)

5. Tokány (BM úr szavazata)

6. Káposztás cvekedli (B. úr szavazata)

224 komment

Címkék: konyhamalac identítás

A bejegyzés trackback címe:

https://globalicum.blog.hu/api/trackback/id/tr512935821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spájdernecc 2011.05.27. 07:39:50

nem néztem utána, de mintha a töpörtyűkrém sem lenne a multikultigasztroszféra része

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 07:51:53

No igen, a töpörtyű az sanszos, bár ahogy tudom azt gyártották és ették Monarchiaszerte, tulképpen a disznótor melléktermékei sanszosan hungaricumok. Úgyhogy akkor beírom feltételesen a listába.

Töpörtyűtémába az unciklopédia ezt írja:

unciklopedia.org/wiki/T%C3%B6p%C3%B6rty%C5%B1

jonnglenn 2011.05.27. 08:25:13

a kürtös az nem ekte
de a disznóvágási termékek azok.

sült vér hagymával

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.05.27. 08:33:35

Tepertőkrém itten is van, és esküsznek rá, hogy labanc találmány, én mondjuk ebben szkeptikus vagyok, de valahol a desznyózabáló kultúrákban született, az biztos!

Jó reggelt, hagymás csirkemájat friss kenyérrel valaki?

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 08:46:46

@a soproni szűz: nem nyert :(

@jonnglenn: ugye?

A körömpörkölt jácc? Azt eszik máshol?

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 08:56:05

@Bobolysza a mizantróp: nem nyert :(

"A kocsonya egy hagyományos, minden európai nép konyhájában fellelhető hideg étel. A kocsonya készítésének az első írott receptje Franciaországban maradt fenn. Európa legrégebbi Le Viandier nevéhez kapcsolódó 1395-re datált receptkönyvében már szerepel a kocsonya receptje."

jonnglenn 2011.05.27. 08:57:57

asztat szerintem sehol a fődön nem eszik meg csak itthon

úgy elképszeltem hogy márszejben lenn a hadimóló melletti húsosnál (halas/húsos vót egybe) kértünk vóna négy disznólábat a szerecsntűl aki mellesleg talján mór vót

kikűdött vóna a kukához egy lapáttal

az én érzékeny és kényes szervezetem nem bírja az ijeténféle agresszív étekterhelést szóval nekem a malacláb mintolyan kiesik.
azonos kategórija még a szőrös disznósajt
apropó mitől sajt ? haggyák jó sokájig rohadni ?

spájdernecc 2011.05.27. 09:00:25

@jonnglenn:
alapjáraton préselik, és olyan az alakja, mint a sajtnak
szerintem
preszbors, zalaiul

Hang Ember 2011.05.27. 09:01:40

@Rosszindulatú Vászka: pacalpöri senem jáccik bátyámuram?

Hang Ember 2011.05.27. 09:05:30

Esetleg süti kategóriában a kapros-túrós lepény meg a bejgli?

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 09:12:15

Disznósajt sem jácc. Ezt írja róla a Néprajzi Lexikon:

disznóöléskor főtt fejhúsból, bőrből, fűszerekből, helyenként vérrel is keverve készített töltelék. Elsősorban disznógyomorba, ha kettő készül, a kisebbet vakbélbe töltik. Erdélyben főként a hólyagba kerül ilyen töltelék. A disznósajtot megfőzik, préselik, füstölik, így a kásatöltelékeknél hosszabb ideig eltartható. Hidegen fogyasztják. A készítmény neve a népnyelvben a Ny-Dunántúlon préshurka, prezbors (vö. német Presswurst), a K-Dunántúlon svartli, a D-Alföldön svartli és varsli (vö. német Schartenwurst), Moldvában dóba, taba, dob (vö. román tobă), Erdélyben disznófősajt, egyébként disznósajt. A népterület Ny-i és D-i részén a disznósajtra gyakran átkerült a → gömböc, pacal, pucor elnevezés is. A Tolna vidéki szajmóka megjelölés a német Saumagenből származik. Két kisebb tájegységben a disznósajtot szaláminak is nevezik. A népterület nagyobb részén a disznósajtkészítés bevezetése a parasztháztartásba a 20. sz.-ban történt. Ennél korábban honosodott meg – a D-dunántúli és Duna–Tisza közi nagyobb körzetek kivételével – a Zagyva–Tisza vonalától nyugatra és a Bánságban. Készítése csak a két világháború között lett rendszeres a DNy-Dunántúlon, valamint a Tarna–Tisza vonalától keletre, míg a Bodrogköztől, Nyírségtől, a Körösök találkozásának vidékétől egészen Moldváig csak a II. világháború után gyakoribb. A disznósajt kiszorítja a gömböckészítést, a gyomornak savanyú levesként való felhasználását, de bevezethető ezek párhuzamos fenntartásával is. A disznósajtnak az országban, egyes országrészeken való ismertté válásától paraszti készítéséig gyakran igen hosszú idő telt el. Az 1695. évi kolozsvári szakácskönyv már szól (rongyba töltött) disznó főbül való sajtról. A disznósajtkészítés 20. sz.-i elterjedése kapcsán jól vizsgálhatók a népkultúra újításainak körülményei (húsipar, rétegközi és osztályon belüli interetnikus kapcsolatok a külső példában, kezdeményezők a faluban, a megjelenés és meghonosodás között eltelt idő stb.).

Lépcsőházi Gérard Philipe 2011.05.27. 09:12:48

habart, stabolt főzelékek?
például kapros tökfőzeléket sehol se nem készítenek

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.05.27. 09:14:21

A savanyakáposzta biztos, hogy német ármány, a töltött káposzta/töltött paprika meg a török hódoltság korában terjedt el, mivel a törökök hozták magukkal a fasírtot, meg az összes ilyen darálthúsos-rizses tölteléket magukkal.

Szóval erősen passz...

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 09:23:25

@Hang Ember: pacalt esznek a taljánok is. A beigli meg komojtalan, még csak nem is magyar szó.

@márnyuszi.: mer a szlovákok is csinálják régóta, nem csak erdélyiek. Vélehtően olyan ebből a szempontból, mint a gyümölcspárlatfélék

@Lépcsőházi Gérard Philipe: fals, a rántás sem magyar találmány.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.27. 09:31:19

ez galádság volt, még nincs dél, de én már nagyon éhes

És igen, a liszttel (rántással ) sűrített főzelék is valami magyar találmány, vagy legalábbis medence-környéki

jonnglenn 2011.05.27. 09:32:41

túróscsuszatöpörtyűvelfrisstejfellel

jonnglenn 2011.05.27. 09:35:42

még nem tudom, de estére az asztalon lesz

büdösmackó2 2011.05.27. 09:40:49

rakjunk rendet a fejekben.

rántott párizsi: sanszos

zsíros kenyér: azonnal kihúzni, mexikóiak is tolják

töpörtyű: kihúzni. spanyol nemzeti eledel.

túrós-tejfölös tészta: ismert étel, igaz nem ilyen formában, de nagyon hasonló.

körömpörkölt, hagymás vér- sanszos, ámde ne feledkezzünk meg a szerb és horvát desnyókajákról, ott is ismert a sült vér.

marad a körömpörkölt....

amúgy szerintem a gulyásleves télleg magyar. a fasz kűfődiek valami szörnyű perkeltet értenek amúgy rajta. mindig elröhögöm magam.

büdösmackó2 2011.05.27. 09:41:51

@Rosszindulatú Vászka:

a zsidók úgy négyezer éve tolják a kocsonyát.
igaz halból.

szóval kiejtve.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 09:48:36

@büdösmackó2: a gulyás is fals, az, hogy menynire híg avagy sűrű, vagy fazék ill. bogrács az csak apró különbség.

Túró-tejföl kombó sanszos, azt máshol nem nagyon készítik és eszik.

Kocsonya voltmár, hogy nem nyert héla.

A zsíroskenyér fájt, nem kicsit, nagyon :(

jonnglenn 2011.05.27. 09:51:10

@büdösmackó2:
azért arra kíváncsi lennék hogy a túrós tejfeles töpörtyús csusza az még hol jáccik ?

például hol lehet kapni eccerre túrót? tejfelt?töpörtyűt?csuszatésztát?

valóban léteznek túrószerüizével megszort édestészták sokfelé, de ilyen nincs máshol és csinálni sem nagyon lehet.
a legtöbb helyen a tejfelt nem is ösmerik, se a töpörtyűt és ha aszt mondod még hogy a lazannyatészta mekpiritva csusza akkor téfedsz..
a túrónak meg tán a világon sincs semmi köze a mi túrónkhoz.

a lebbencs is közel gyanus

jonnglenn 2011.05.27. 09:53:58

és a Drágám bundáskenyere is csak nálunk létezik és még nem beszéltem a zerőspistával turbózott naturjokurtrúl sem, ami szintén saját találmány másnaposság ellen.

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 09:54:05

slambuc!

márha ettetek egyáltalán, mer kurvajó

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 09:56:48

@Bobolysza a mizantróp: öhöm. Az a rendes neve, hogy öhöm. ha meg nem bogrács, lehetne akár grenadirmars is, szal nem ér pontot.

jonnglenn 2011.05.27. 09:57:07

a slambuc nekem is beugrott, de mintha valami tejjesen másnéven nevezett slambucot ettem vóna a zuraltúlódalán

jonnglenn 2011.05.27. 09:58:53

levesesebb vót a krumplis tésztánál és vót benne egészfejhagyma is.de nem főszték szét hanem a végén dopták bele .

_nyuszi_ 2011.05.27. 10:00:24

ezt már felvetettem egy helyütt, de ez jutott eszembe az ősmagyarról:
-Levegőt minden magyar igényel,
de nem huzat formájában.
A Kárpát-medence huzatos.
- Öreg magyart ne vegyünk! A magyart következetesen dicsérjük vagy dorgáljuk! Lágy, barátságos hang: jól van, jó magyar, illetve keményen, határozottan: pfuj, magyar, helyedre!
- A magyar a tartós fogyasztási cikkek kategóriájába tartozik.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 10:03:16

@márnyuszi.: ezt hozzá lehetne csapni az írta Nagy Lajos úr könyvihez.

büdösmackó 2011.05.27. 10:08:02

túró tejföl skóciában népeledel, igez nem ilyen az íze.

de valóban ott eddig mennek el hogy tésztával lerakják. töpörtyű nincs rajta.

a disznózsír a mexikóiakat megígézi, van hogy üresen eszik brrr...

slambuc stb megencsak szerb jövevény, a különbség a technológia

ami magyar szerintem az nem igazán az étel. a francia libsik is büszkék pl a szamárkolbászukra, hát mit ne mondjak...

a magyar ízvilág és főzéstechnika szerintem az igenis egyedi. ilyen jókat én nem ettem sehol, no, és most objektíve nézem a dolgokat.

büdösmackó 2011.05.27. 10:11:03

szerintem a leves, a leveskészítés az magyar.

tyúkhúsleves, tárkonyos vadragu leves, gombaleves, cukororsóleves, és még sorolhatnám... persze tekergethetjük a dolgokat erre arra, de azért a levesek magyarok.

a gulyás meg igenis leves. ez a szöttyedt izé, amit a németek, osztrákok, csehek, finnek és hollandok goulash-nak csúfolnak, kibaszott messze van az igazságtól.

büdösmackó 2011.05.27. 10:16:43

@márnyuszi.:

sokakkal keveredett a magyar, itt a kárpát-medencében, jöttek mentek a népek, mindig valaki uralt minket.
meg is látszik a konyhánkon-kibaszott jó!

_nyuszi_ 2011.05.27. 10:18:30

tarhony? vót már?
töki pompos?

büdösmackó 2011.05.27. 10:20:20

@márnyuszi.:

namost azért a tésztafélék természetes, hogy nemzetiek.

...megjegyzem a csehek tolják a tarhonyát veszettű
gondolom ott is sok a napsütés, jók a fődek, szóval terem rendesen a tarhonya.

büdösmackó 2011.05.27. 10:30:30

ááááhhh...

megvan!

a tokány!

az ie. előtti 200-ban is leiratott, hamisítatlan hun étek!

büdösmackó 2011.05.27. 10:31:31

@spájdernecc:

lángos... nyehehe... zsírban sült kelttészta... kelet varázsa!

de amúgy ojrópában télleg pislognak rá.

büdösmackó 2011.05.27. 10:33:56

@Lépcsőházi Gérard Philipe:

minden népnek megvan a maga kenyértészta alap+valami szar a tetején -> kemence irányvonala, de szerintem a pompos jó jelölt. mondjuk hívhatjuk langallónak is.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.27. 10:34:28

Ha Attilatol indulunk ki akkor minden kaja magyar:)
kakashereporkolt?

büdösmackó 2011.05.27. 10:35:19

jah.. meghát a libatepertő az pluszban ősi zsidó étek, lévén ők nem esznek desnyót, ellenben tolják a húst, és a marhazsír nem túl nyerő sehol.

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.05.27. 10:51:19

Bundásdeszka franszia találmány, mondjuk tőlünk délebbre lakó szomszédaink mézzel-kristálycukorral eszik, ami vegytiszta blaszfémia, de evvan.
Szerintem levesben sem vagyunk annyira tipikusak, szinte minden nagy levesünkre tudnék hasonlót mondani máshonnan.

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.05.27. 10:53:05

A tarhonya török eredetű szintén.
Lángost itt is esznek, mondjuk legalább magyarnak gondolják... :))

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.05.27. 10:53:47

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:
Bikaherét esznek a spanyolok is, az még durvább talán...

büdösmackó 2011.05.27. 10:59:10

@LadyCarambole:

namost analógiák esetén ugyebár az alapanyagok hasonlóak.
de a leveseink igenis egyediek.

na, mondj hasonlatokat, kíváncsian hallgatom... kezdjük a tyúkhúslevessel. de ne gyere a chicken buillonnal légyszi!

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.05.27. 10:59:35

és a túrórudi? a téliszalámi?
Töttyölt Ratlyit ismeritek? Az echte magyar!

lacitoday.blog.hu/2011/05/27/tuttyolt_ratyli_8

büdösmackó 2011.05.27. 10:59:43

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:

herét esznek a spanyolok. disznót, bikát. de nem perkeltként, ez igaz.

büdösmackó 2011.05.27. 11:02:24

@Laci Today Magazin:

trüttyölt ratylit ismerek, tüttyöltet nem
hát van rá analógia , a gratiné

büdösmackó 2011.05.27. 11:03:46

@LadyCarambole:

áááááááááááááááá!!! de hülyék!

túrógonbóc! na az bazger magyar!

büdösmackó 2011.05.27. 11:05:01

mackó kase.... besszarás!

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.05.27. 11:07:27

@büdösmackó: bocsánat, Tüttyölt Ratyli akart lenni, csak elírtam. Még csak most tanulok magyarul...

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 11:07:56

én igazi ennivaló magyar vagyok!

és sehol a világon nem fordulok elő
amikor igen, akkor nem vagyok ennivaló
akkor egy gecibunkó ungárise cigáner vagyok

kivéve svájcot
ott csak auslander mitárbájter

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.05.27. 11:08:40

@büdösmackó: Itt is azt főznek minden hétvégén, és nem tegnap óta, ugyanúgy zöldségelik be, és vagy cérnametélttel vagy vékonyra vágott palacsintával eszik. Én meg nem mondom, ki találta ki, de szerintem ez egy nagyon régi étel. Az egy másik dolog, hogy amit mi Újházy tyúkhúslevesként ismerünk, az a Wampetics-féle verzió, de azt se ő találta ki, csak összerakta a receptet, hiszen húslevest már nagyon régóta főztek azért errefelé.
Vagy szerinted?

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.05.27. 11:17:07

Apám, ALT-al is simán tudok gépelni, ezt még a svéd korszakomban tanultam meg!
Ezt figyu!
ååååÅÅÅØø

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 11:18:50

@LadyCarambole:
levikének tarthatnál kis gyorstalpalót

szörcsinek nem kéne szedni a szívgyóccerét

Pikk Dáma ♠ 2011.05.27. 11:19:38

mákos tészta?

sőt, darás tészta?

Hang Ember 2011.05.27. 11:26:42

@büdösmackó: ha már gonbóc, a szilvásos az nem hun?

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.27. 11:45:24

@LadyCarambole: nade csirkelabbal meg nyakkal, meg farhattal???

ej bakker kicsordult a nyalam:(

nincs ekezet es kesz!

büdösmackó 2011.05.27. 11:48:06

@LadyCarambole:

az a kippensuppe vagy chicken buillon. azt mondtam épp, hogy azzal ne példálózz szerintem.

ég és föld.

de ha úgy vesszük, hogy víz-víz, csirke-csirke, akkójóvanakkó.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 11:48:36

@Pikk Dáma ♠: keresgélek, bár sanszos, hogy a grízes tészta is labanc lelemény, úgy tűnik elmagyarizálódott, ami nagyon helyes.

Mácsik (lkislexikon): "vékonyra, csik formára metélt, vagy sodrott, néhol négyszögletesre vágott vagy szaggatott főtt tésztás étel. Mátyusföldén csikmák, a székelyeknél csak mákos csík, nagypénteki eledel."

Szal feltételesen felvettem a listára.

Ellenvetés?

@Hang Ember: ugyanmár. Maga a krumpligombóc, emi lehet gnochi vagy suffnúdli, vagy akár derelye több ejrópai konyhába őshonos.

büdösmackó 2011.05.27. 11:48:41

@Pikk Dáma ♠:

mákostésztát esznek a szlávok

két pofára.

grízes tészta... az lehet..

büdösmackó 2011.05.27. 11:50:07

@Rosszindulatú Vászka:

incs ellenvetés de a tokányt kéretik odatenni, merthogy az több ezer éves hun találmány, hun áldozati ételből öröklődött.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 11:51:22

@büdösmackó: hát a tésztát mindenki eszi sokféleképp. Ezér írtam, hogy a monarchia konyhája eléggé eklektikus képet mutat. Ami jó dolog, sokat köszönhetünk ennek a keveredésnek.

Pikk Dáma ♠ 2011.05.27. 11:53:07

azért kevés olyan étel van, amit csak egy adott országban esznek, nem?
mondjuk én nem tudom, mert fogalmam sincs róla

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 11:54:11

@büdösmackó: végülis, mint a perkeltfélék családjának egyik remeke, és máshol csak afféle raguféleség fellehető, felvettema listára. Jó meglátás.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 11:57:47

@Pikk Dáma ♠: hát ezaz, ezért keresem a gyökereket, mostan tökre trendy ijen identítfeszteket szervezni, a konyha mér lenne demilitarizált övezet?

No persze a leölt állatból, illetve a leszüretelt növényből nyilván véges kombináció alkalmas élvezetes éteknek, de csak vannak etnikai sajátosságok, a magyar meg különösen büszke a főztyére, hát keressük meg azt, ami.

U.i.: egy barátomnál a három talján vendége akart gyártani egy igazi eredeti és ősi olasz pidzát, miután más tájegység szülöttei voltak, már a tésztagyúrásnál majdnem késelésig fajult a vita közük. Fles.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.27. 12:05:12

kandirozott mangalicateperto

mangalicadrazse

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 12:06:06

@Bobolysza a mizantróp: fals :(

"A vattacukorról szóló első feljegyzés a 18. század közepén készült. Abban az időben a fonott cukor drága volt. Az előállítása munkaigényesnek számított, így az átlagemberek számára általában nem volt elérhető. Az első vattacukorfonó-gépet 1897-ben William Morrison és John C. Wharton találta fel. A széles közönség viszont csak 1904-es világkiállításon találkozhatott először vele, ahol nagy sikert aratott és 68 655 adagot adtak el az akkori árakon számolva is magas, 0,25 $-os ár mellett. [5] Ez az összeg fele volt a vásári belépő árának. A "gyapotcukor" névre 1920-ban nevezték át [6].
Az Egyesült Államokban december 7-én ünneplik a Nemzeti Gyapotcukor Napját."

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 12:07:53

@Laci Today Magazin: túrórudi nem nyert. Ruszki találmány. Mint a szalonnáscsoki. Amúgy igazi Szürok-ot lehet soppolni Pesten is az Arbatba. Van meggyes-mákos is. Állatjó!

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.27. 12:09:13

"Honfoglalás kori ősi gyökerű ételeink: a tarhó[megj 1], egy joghurthoz hasonlító különleges étel amely az alföldi pásztorok kultúrkörében maradt fenn; a lepénykenyér – a vízzel, sóval gyúrt erjesztetlen tészta, melyet forró kövekre borítva sütöttek át; a keng elnevezésű hsziungu áldozati étel (ősmagyar „pörkölt”) és ennek lédúsabb változata a ta-keng (a „gulyás”)"
hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_gasztron%C3%B3mia

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 12:15:30

töltött kápi?

káposztás cvekedli?

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 12:26:03

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: ne komojtalankoggyunk kérem, a wiki rendes vitában nem mérvadó.

@Pikk Dáma ♠: fals, a vajköpülés mellékterméke, egy taakrékos paraszt sem dobja ki.

@Bobolysza a mizantróp: ugyanmár. A cvekedli németből honosodott szó.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 12:47:57

a töltelékes káposzta nem jácc, azt eszik az arabok, a svédek, a szerbek meg a románok is

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 12:49:20

@Rosszindulatú Vászka:
a cvekedli szó eredetével kapcsolatos felfilágosítást tisztelettel megköszönöm

a káposztás cvekedli mint étel lett volna a relevencija

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 12:55:46

@Bobolysza a mizantróp: hát a dinsztelt káposzta tésztával nem hinném, hogy magyar lelemény volna. Ezzel én sem értek egyet, mert jó cucc. Túl jó a labanc bélbe.

Bár, ha nincs egyéb ellenvetés, feltételesen beveszema listára.

Pikk Dáma ♠ 2011.05.27. 12:59:12

most akkor levest nem is veszünk be? biztos van valami echte magyar leves, elvégre mi vagyunk a nagy leves-nemzet:)

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 13:02:58

@Pikk Dáma ♠: hát nemtom. Talán a legmagyarab leves a bécsi leves. Miszerint becsinált leves. Szal az ki van zárva mert nem tudom.

Lépcsőházi Gérard Philipe 2011.05.27. 13:05:32

végülis a mákos tésztát kihúzhatod akkor

100

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 13:07:13

@Lépcsőházi Gérard Philipe: miért? Érvelj kérlek, ez komoj dolog, itt a Nemzet mibenléte a tét!

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.27. 13:09:56

@Laci Today Magazin: megnem ennem:) pedig azt mondjak finom, meg csillagokat is kapott mar. de nekem a szalonna legyen sos, marha megennem:)

@Rosszindulatú Vászka: :) en annyira hazafi vagyok, hogy ugy erzem minden hun, es naggyabol igazam is van:) mert a hoditasok soran, fejedelmeink vittek magukkal a recepteskonyvuket is.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 13:12:18

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: meg hozták haza ami megteccett, szal nem érv :)

Kegyed nem hazafi emígyen, hanem konyhasoviniszta, már én kérek elnézést :P

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 13:17:33

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: nem nyert, német nyelvterületen kedvelt újévi ill. szikkadt péksüteményfelhasználási étek.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.27. 13:19:09

"csörege-fánk", az alföldi bográcsban készült krumplistészta, a "slumbuc"

A pörkölt első leírását Szemacsien közölte a Kr. előtti II. században, amikor leírja a hunok áldozati ételét a "keng"-et.

káposztás birkapörkölt
hortobágyi tarisznyás húsok

a tarhonya echte magyar, tolunk szarmazik es punktum

zacskos husleves:
""Ha levágják a marhát, húsát nagy üstökben megfőzik. Ha már jól meg van főzve és besózva, leválasztják a csontról és kemencében megszárítják, majd finom porrá zúzzák. A hadjáratoknál üstöket visznek magukkal és mindenki visz egy ilyen zacskó húsport. Ezt vízbe dobják, az megdagad, egy-két maréktól megtelik az edény. Nagy a tápláló ereje és így kevés kenyérrel vagy anélkül is erőt ad az embereknek. Nem csoda tehát, hogy nagy sokaságban járnak olyan hosszú ideig, mert porrá tört hússal táplálkoznak".

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.27. 13:21:11

@Rosszindulatú Vászka: jaj de jo megfogalmazas:))))

De mi mentunk oda, ugyhogy az elsobbseg a mienk, hogy ranyomjuk egy videk embereire a mi szokasainkat. Leigazas, tuggya:)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.27. 13:21:47

@Bobolysza a mizantróp: szerintem boviteni kellene az idegenszavak szotarat:)

Lépcsőházi Gérard Philipe 2011.05.27. 13:29:29

@Rosszindulatú Vászka: csak büdösmackó hozzászólásából indultam ki, miszerint a mákostésztát a szlávok kétpofára eszik.
asztán később olvastam a válaszodat rá.

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 13:32:01

a legmagyarabb zabálnivaló a cévitamin!

kérem felvenni a listára

Lépcsőházi Gérard Philipe 2011.05.27. 13:37:45

@Bobolysza a mizantróp:
persze, és utána leöblítik hitlerszalonnával

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 13:46:19

@Rosszindulatú Vászka:
az angoloknál

azok furcsa népek!
jamnak írják, dzsemnek ejtik, lekvárnak meg eszik

igaz, hogy nem zsírpapírban árujják...
na az magyar találmány

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 13:51:01

@Bobolysza a mizantróp: nono! A lekvár a darabos gyümölcscucc, a dzsemm a pépes. Az angolokat meg haggyuk, azok a pudinggal is hüjéskednek nyelvtanilag.

Pikk Dáma ♠ 2011.05.27. 13:52:13

szerintem Vászka csak azért találta ki ezt a posztot, hogy jól lealázva mindenkit csillogtathassa gasztronómiai tudását:)

jelzem, sikerült. le vagy nyűgözve:))

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.27. 13:56:30

@Bobolysza a mizantróp: az nem olyan, mint a hitlerszalonna...
talan ha kevernek egy eros jellyvel:) nyam:)

brr angol pudding, brrrr

Lépcsőházi Gérard Philipe 2011.05.27. 13:58:01

@Rosszindulatú Vászka:
nem tudok róla, de azt tudom, hogy a másik neve ládaszalonna

büdösmackó 2011.05.27. 14:01:58

@Rosszindulatú Vászka:

nemnemnemnem....

figyi a tokány a keng és ta-keng (ősi hun áldozati húsétel) fennmaradt, ma is létező étele.

kéretik nagyon komojan venni!

büdösmackó 2011.05.27. 14:03:49

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:

spanyol nemzeti étel.

a szalonnapörcöt zacsiba adják, és úgy eszik, mint nálunk a csipszet.

komoly.

büdösmackó 2011.05.27. 14:05:10

@Lépcsőházi Gérard Philipe:

mákostészta... nemzeti étel. oroszok, csehek kétpofára tolják.
meg a mákos buktát is.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.27. 14:09:16

@büdösmackó: itt is van Mr. Porky a neve, es isteni az az egyetlen sos kaja itt:)

de Spanyolban is cukrozzak?

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 14:18:59

@Rosszindulatú Vászka:
hitler osztrák műkedvelő festő volt

www.hitler.at

a cvekedli uccában lakott

büdösmackó 2011.05.27. 14:24:05

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:

spanyoloknál sós a pörc, de halmokban áll a bótokban.

@Rosszindulatú Vászka:

ropit az olaszok garmadával csinának jó rég óta. fruttit nemtom.

büdösmackó 2011.05.27. 14:27:47

@Rosszindulatú Vászka:

te, még a végén a frutti ősmagyar étek.

nézdcsak:

kuruc.info/r/7/13339/

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.27. 14:29:54

@büdösmackó: tehat a kandirozott mangalica az magyar:)

meg nemis hiszem, hogy itt vagy spanyolban mangalicabol keszitenek:) bar itt is kezd terjedni

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 14:37:09

ha a frutti jáccik, akkor jáccik a dobostorta meg a rigójancsi is

és még annyi más

bajai halászlé meg a hárcsáperkelt

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 14:38:29

lecsó-e?

(a spájdi lapít, nehogy bemongya valaki)

büdösmackó 2011.05.27. 14:39:10

@Bobolysza a mizantróp:

a halászlé az nagyon gyanús nekem is.

harcsapörkölt... hmmhmmm.... ebben nem tudok mit mondani. maga a halpörkölt is eléggé hungaricum...

büdösmackó 2011.05.27. 14:39:48

@Bobolysza a mizantróp:

lecsót tolják az olaszok. jó, nem pont így, tesznek bele padlizsánt, de naggyábú

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 14:42:55

@büdösmackó:
majd a vászka mingyá megmongya, hogy a délalbánok már évezredek óta eszik mindakettőt

büdösmackó 2011.05.27. 15:00:05

az a baj, hogy nagyon tágra vesszük a szigort, szerintem

itt az étel elkészítési technikáját, ízesítését is figyelembe kőne venni

azonnal találnánk echte magyar ételt.

merthogy van is.

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 15:06:11

makói hagyma!

dehát hagymát mindenki használ!

kalocsia, bogyiszlai paprika

dehát paprikát mindenki használ!

jó, paradicsomot mindenki használ

a lecsó magyar kaja, nem padlizsános, nem bazsalikomos, nem lófaszos

magyaros magyar

lehet jönni a tortijjákkal meg inflagrantikkal
az nem az

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 15:08:31

ne basszatok fel agyilag mer kitörlöm a egész posztot és két kommentet

csak azér nem fogaggya el vászka a lecsómat, mer
1. a spájdi utájja
2. a spájdi a vászka havergya
3. nehogymá kéccer kerüjjek fel a listára

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 15:10:06

most viszont melegítem a rumlistésztámat és megeszem ha magyar hanem

bogyiszlai almapaprikával

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.27. 15:12:15

@büdösmackó:
jéééé, még sosem! De tényleg

egy büdösbunkó, bugris paraszt vagyok :)

büdösmackó 2011.05.27. 15:15:57

@Bobolysza a mizantróp:

nokedli az nem magyar.

az, hogy tojást dobunk rá.... hmm...lehet.

büdösmackó 2011.05.27. 15:18:02

megjegyzem a nokedli osztrák-német eredetű, a monarchia idején nálunk perkelthez használták, cseheknél krumplival keverik a tésztát és haluskynak (ebből vana galuska) híjják.

ez a tojásosnokelli... ez nemtom.

büdösmackó 2011.05.27. 15:18:33

@Rosszindulatú Vászka:

büdösmackó 2011.05.27. 15:18:02
nem ellenvetés, inkább kis színes.

Lépcsőházi Gérard Philipe 2011.05.27. 15:18:46

@Rosszindulatú Vászka:
nockerl.
de ha az elkészítési módját veszed, listán a heje

büdösmackó 2011.05.27. 15:20:11

@Zsit (nyau és rémizé):

engem fél évig ez tartott lelkileg életben ottan a kurva franciáknál. monnyuk tesznek rá mandulát, meg mentát, meg nem az a jó brutál magyar cukor-vanilia-liszt-tej tojáshab, hanem variálják, de az alapgondolat 90% egyezőség.

büdösmackó 2011.05.27. 15:21:41

@Lépcsőházi Gérard Philipe:

Spätzle. de mesélj, mi az a nagyon magyar a reeptben?

Lépcsőházi Gérard Philipe 2011.05.27. 15:29:14

@büdösmackó:

specl is, nokerl is
arról még nem hallottam, hogy tojinokit készítenének máshol is, de ez nem jelent semmit; eccerű vagyok

spájdernecc 2011.05.27. 15:40:55

@Rosszindulatú Vászka:
van
a germán marmaláde / NDK / csak abban több a lítiumos gépzsír

spájdernecc 2011.05.27. 15:43:06

@Bobolysza a mizantróp:
eccer vendégül láttam két skót úriembert, akiket Ruszénél kiraboltak, és a szegesi cimbim, aki a nyakamra hozta őket, főtött nekik reggelire lecsót.
ők esküdtek rá, hogy kizsázsiai kaja

büdösmackó 2011.05.27. 15:44:17

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:

fél svejc és a lyioni francia terület eszi a gratinét.

namost itt kekeckedhetünk hogy tejszín vs. tejföl meg tojás-kolbász, ott meg darálthúst tesznek bele meg nyalánkságokat.

büdösmackó 2011.05.27. 15:45:26

@spájdernecc:

ja, így van. a hitlerszalonna német lelemény.

spájdernecc 2011.05.27. 15:49:36

káposztás csík
igaz, már nálunk sem eszik, mert lecsapolták a mocsarakat

_nyuszi_ 2011.05.27. 15:50:12

@spájdernecc:
szerintem ez itten kissé Ázsia

_nyuszi_ 2011.05.27. 15:56:38

@spájdernecc:
hát, ha szétnézek itt Pesterzsébeten...

odium 2011.05.27. 16:08:06

kukoricamálé
(a dobostorta mér nem jáccik?)

odium 2011.05.27. 16:18:04

izé
hájas kráfli?

jonnglenn 2011.05.27. 16:22:50

a büdösmackó féle elméletet követve a világon mindenütt esznek mindent és ezért egyik országnak sincs saját kajája.
ami tulképpen igaz is lehetne de ha egy korhelyharcsahalászléerőspistával + tejfelestöpörtyűstúroscsusza + simlójigaluska(rohasztott szőlővel) kombóra asztat monggya hogy Skócijában vagy Lappfődön vagy kambodzsában vagy hejdikreutzban meg lehet rendelni egy étteremben akkor mekhajolok a tudása előtt.
ha nem akkor ebenguba és csak fikázó mint a két genya a muppetbékából

Megjegyezném hogy a szecsujáni kacsa sem kínaji mer tolják marszejtűl kezdve a miskolci korájig mindenütt.

büdösmackó 2011.05.27. 16:26:41

@jonnglenn:

büdösmackó 2011.05.27. 15:00:05

jonnglenn 2011.05.27. 16:30:31

elqrtam

így már nem vagy muppettes

jonnglenn 2011.05.27. 16:31:18

ez azér van mer nem szoktam visszaolvasni sose

büdösmackó 2011.05.27. 16:41:27

lapföldön ettem medvehúskonzervet.

valami brutális.

spájdernecc 2011.05.27. 16:42:42

és is nehezen olvasok viszafelé
Leventét előrefelé is
/ szarba lennék a rovásírással is, pedig ősi szittya recipét csak róni lehet /

spájdernecc 2011.05.27. 16:44:56

Szörcsi, zŰrhajós
a krumlizabáló népek ismerik a tócsit?
krumpliprószát? berét?

büdösmackó 2011.05.27. 16:48:48

@spájdernecc:

csehek... ja... meg a németek is.

mútkó ettem csehákoknál tócsni

őrület volt.

képzelj el egy 2 milliméteres, vékony tócsnit

szarrá sütve

tocsogott aza olajban.

ráraktak káposztát

változatosság kedvéért tocsogott az olajban

arra kétféle sült kolbászt és valami oldalas-szerűt

négy ilyen korongot adtak

egyet megettem

meg két korsó sört

és még mi főzünk zsírosan.

na ja...

büdösmackó 2011.05.27. 16:50:22

@büdösmackó:

ja. tócsnit toljákazosztrákok is

akkor pedig valami monarchikus dolog lesz.

spájdernecc 2011.05.27. 16:54:57

juhé!
még mindig ki vagyok tiltva a subbáról :)

jonnglenn 2011.05.27. 17:03:09

volt sokfelé , de gyik sem volt ojan komolyfokhagyma, bors és olaj tartalmu mint amit boldogult apósom égetett magának.
ez a tócsni ojan nemzetközi kaja csak mindenütt kicsit másképpen csinálják.

a németek nagyon élik káposztával.

délen ritkább de van ottan is

jonnglenn 2011.05.27. 17:07:35

hátnekem a zegyik legnagyobb éményem az vót amikor valami rejtéjes okból kifojólag délen egy pizzázó konyhájába keverettünk és ottan láttam a segéderőt közületimennyisségü hagymát aprítani.

orrhangon énekelt +
kendő, cérnakesztyű, széles rövid katana és

BÚVÁRSZEMÜVEG

lefagytam

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 17:12:06

@jonnglenn: hát a sarokbaszorított sebesült hagyma nagyon veszéjes.

Lépcsőházi Gérard Philipe 2011.05.27. 17:17:40

@Rosszindulatú Vászka:
egy rokty vizet kell a szájban tartani trancs közben, az megvéd

jonnglenn 2011.05.27. 17:18:51

@Rosszindulatú Vászka: nem nagyon csak volt egy posztjtyuk amihez szerettem volna pár gondolatot hozzáfűzni.
de túlélem eszta trajumát is valahogyan

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.27. 17:19:52

Igazi magyar kaja :Az unikumos pulyka!

a változatosság kedvéért a receptet is ideteszem, aztán mindenki döntse el maga

1. Vegyünk egy pulykát!
2. Egy pohár unicum.
3. Tegyük a pulykát a sütőbe!
4. Még két unicum.
5. Állítsuk a hőfokot 190 sütőre!
6. 3 unicum további.
7. Süssük a kapcsot be!
8. Most még tovum 4 univáb.
9. Pulykázzuk meg a zsírt!
10 Unicumot a másik palackot még.
11. Dugjunk pulykákat a homérumba!
12. Poharazzunk egy unicumot az öntbe!
13. Süssük az unicumot még egy óráig!
13+1. Gyöngyvirágos kék ibolya-a-a-a!…
14. Pulykáljuk meg az puha unicumját!
15. Vegyük ki a pulyákot az unicumból!
16. Édes anyám, sírhalmomra-a-a-a!…
17. Kiskút, kerekes kút…
18. Szeletum a pulyák darabbal többe!
19. Pusztuljunk tásztátum!
20. Palackoljunk még egy unicum vevétet!
21. Nyílára uccásik a krocsmrasumity!…
22. Állítsuk meg a teritumot és pulykoljunk még egy terítéket!
23. Leterít az unipulyák, és fogyjunk el!

jonnglenn 2011.05.27. 17:27:21

esztet én a libegővel ösmerem

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 17:34:33

@jonnglenn: ha traumás a stájsz, mongyad mejik poszt, ide is kirakom és releválhacc.

büdösmackó 2011.05.27. 17:41:51

@jonnglenn:

én úszószemüvegben szoktam hagymát.
ha pluszba iszol rája vizet, akkor el lehet viselni a leg virgoncabb hagymát is.

büdösmackó 2011.05.27. 17:43:58

@Rosszindulatú Vászka:

tükörsubba mert ők meg tükörglobál

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 17:45:01

Ezt a vizes hagymaszecskázás dolgot nem hallottam még, eccer majd kipróbálom. Unikumt már ittam. Az egy igen ajjas ital.

büdösmackó 2011.05.27. 17:45:20

megjegyzem lehet, látogatottságban is már versenyképesek lehetnünk

index címlap nékű

büdösmackó 2011.05.27. 17:46:28

@Rosszindulatú Vászka:

éegy időbe bebasztam a zaprítóba.

mekkorákat sírtam.

és pépes lett.

marad a zúszószemüveg.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 17:52:14

@büdösmackó: ugyan kérlek, a tigris nem kapkod legyek után :)

éN CSAK EGY DOLGOT UTÁLOK A HAGYMÁBA, HOGY NAPOKIG ÉRZEM A KEZEMEN A (kepszlokk monnyonle) a szagát. Monnyuk a konyhába még illat. A füstölt hal dettó.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.05.27. 17:55:48

Erről jut eszembe, hogy aki viszkető seggel fekszik le aludni, az büdös ujjal ébred. Azt beszélik.

büdösmackó 2011.05.27. 17:56:33

@Rosszindulatú Vászka:

petrezselyemdarabolással a porbléma orvosolható

büdösmackó 2011.05.27. 17:57:14

@ripők:

hűha. ebből is látszik, mire nem képesek a britt tudósok manapság.

Lépcsőházi Gérard Philipe 2011.05.27. 18:02:27

@büdösmackó:
magam sem tudom, mindenesetre működik. olyan bodyhack is létezik, hogy foghajma puculás után folyóvíz alá kell tartani egy bökő pöngéjét és az alatt sikamikálni az ujjbögyöket. ha rögtön a művelet után csinálod, működik.
@Bobolysza a mizantróp: meg az elöregedett gitárhúr

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.05.27. 18:03:47

Bármitől is lesz büdös a kezem, én citromlevet használok. Halpucolás után legalábbis faja.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 18:18:54

@Bobolysza a mizantróp: a punci nem büdös. De, ha mégis, az se büdös. Csak elszáncság kérdése.

De hamár bűzösítünk, nekem eddig a legbüdösebb a birkafaggyúzás volt. Ahhoz kellett tolnom sztó gramm pujót, úgy már nem volt gáz.

odium 2011.05.27. 20:38:44

@Zsit (nyau és rémizé):
máma nagyon Spájdi stílben tolja!
még dógozni van?
nemmegypestre?
kiengenni a boldogság narancssárga madarát?
most hallom a tévébe'
az eredetileg nem kék?

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.27. 20:43:14

@odium:
télleg? nem vettem észre
most itthonról dógózom épp
nem
az mi? :)
én nem rendesen nézek tévét, szóval nem hallottam, van hogy ki kell engedni?

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.27. 20:44:27

@Lépcsőházi Gérard Philipe:
ahha
vicces vótam menet közben, mindenhol jött a fejemen valami lé :)

Lépcsőházi Gérard Philipe 2011.05.27. 20:51:35

@Zsit (nyau és rémizé):
nem akarom aszt mondani, hogy béna vagyol, lehet, hogy csak túlságosan szittya vót az hagyma.

próbáld újra, csak ezúttal pályinkát illessz a szájüregbe és szalonnát az orrlikba!
eccer csak összejön, higgy benne!

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.05.27. 21:48:33

Tojásos nokerl itten nemzeti étek szintén, csak szólok!

Az uram szerint ami egyedülálló, az az édes parileves, a meggyleves meg a sóskafőzi, olyat még sehol máshol nem evett, meg az édes kapros-túrós cuccok, ami egyébként részéről fúj.
Meg azt is mondja, hogy a magyar konyha király...most sorolja a kedvenceit...lecsó jó, mert az nálunk nem édes....töltött paprika istencsászár....lencsefőzi meg mindenféle főzi nagyon jó, de mér ennyire szaftosak?!...gulyás az meg leves, ami meg nem, az pörkölt, de ha bab van benne, akkor mégiscsak gulyás, sájsze...meggyleves is nagyon állat...de mindenbe tejfölt tesztek, minek ennyi?!...meg a levesek olyan darabosak, krémlevesetek van egyáltalán?!...nincs bazdmeg...ja, és az erőspista a legnagyobb királyság!... és a káposztástészta, az tényleg jobb kömény nélkül, eddig kurvára utáltam...somlóit nem akarsz csinálni a hétvégén?...hát kurvára nem...akkor palacsintát?...eehhh...

Autentikus riportunk egy echte külföldivel készült.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.05.28. 03:22:05

@Bobolysza a mizantróp: Nem tartom kizártnak, hogy elárultam már másnak is - lett légyen szó bármely csekély értelmű medvebocsról avagy mókás kedvűá mizantrópról, de mindennek dacára, nem vindikálom magamnak a jogot, imndazonáltal szörcsi buzi.

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.28. 07:22:06

@ripők:
így már jó

szeretem a hunyászkodást
aszonygyák én is buzi vagyok ezért szörcsire csak kevésbé tudok haragudni
viszont vászkát utálom mert lezbi
de ezt ne áruld el senkinek mert megint lebaszlak

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.28. 08:27:13

de inkább haggyuk eztet mer utálok barátkozni

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.28. 08:30:10

@LadyCarambole:
a tojinoki magyar találmány, de beszivárgott mindenhová

nálunk sokszor van, ez a bizonyíték
fejes salival

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.05.28. 09:44:47

@Bobolysza a mizantróp: Mára minden megváltozott. Tény, hogy szörcsi buzi, de jóféle. Aki rosszat mond rá, én széttépem. A hunyászkodást persze fenntartom, maradok tisztelettel.

_nyuszi_ 2011.05.28. 09:51:35

@LadyCarambole: :))))
főzzél neki fokhagymakrém levest!

-bobolysza- · http://globalicum.blog.hu 2011.05.28. 12:37:19

@ripők:


megjegyzem lebuktál
pedig jól csinálod

engem viszont nehéz becsapni

igazából nem is lehet
süti beállítások módosítása